Senaste nytt

Förslag på hotell i Miami? Nära stranden och restauranger

Rosie

Medlem
Är det någon som har bra förslag på hotel i Miami? Nära stranden, nära matställen, men inte svindyrt, men ändå good value for money? ;) Eftersom vi sannolikt kommer flyga till MIA kan vi lika gärna bo de första dagarna i Miami istället för Fort lauderdale.
 

sembl

Medlem
Håller med dig där agehall, ingår inte frukost så betalar jag sällan för den då det går att gå ut runt hörnet där det serveras en bra/trevlig frukost till en bråkdel.

Rosie, tänk på att i USA så kretsar allt kring mat så det är tillgängligt överallt till ett bra pris. Inte som i sverige där folk sitter på sina yogabollar istället för stol och till lunch vräker i sig två salladsblad, en gurkskiva och ett glas vatten och säger att man är mätt.
 

Rosie

Medlem
På de flesta hotelsidor som jag har läst kommentarer på, så säger de att frukosten är "over priced" och att det är bättre att gå ut. Av alla de hotel jag kollat på tror jag det är 1 som har frukost, men det vill jag inte bo på. Tror också det är bättre att ta något ställe i närheten :D

Sembl, jag har hört att det är svårt att få i sig nyttigheter i USA. Vet dock inte i vilken värld du lever i, men jag känner inte många som sitter på yogabollar och äter salladsblad! :D Men det var den absolut roligast kommentaren på länge hahahaha. Med tanke på att jag jobbar på Kraft Foods så är det inte riktigt lätt att bara äta nyttigt... Vi har ju världens bästa choklad och världens bästa kaffe och det finns överallt i huset, så det är svårt att låta bli. Yogabollar och sallad vore nog nyttigt för mig ett tag haha :)

Tack för tipsen. 126 dagar kvar...
 

bossefin

Medlem
Väcker liv i denna tråd då rubriken bäst beskriver min fråga. Har sett att det finns ett antal trådar på nästan samma tema och har gått igenom dessa.

Läget: Familjen bossefin har till fruBossefin's förtret (hon vill till Alperna) röstat för att sportlovet 2017 ska tillbringas i Florida. Förutom @bossefin och fruBossefin så består familjen av tvenne döttrar, 18 och 14 år.

Tanken är flyg till Miami (bokat), 3 nätter Miami Beach för att få lite SouthBeach Vibe, hyra bil och åka ner på Keys (bokat 2 nätter Islamorada och en natt Key West) för att återigen avsluta i Miami Beach med någon dag på stranden. Har fått ihop det mesta men de tre första nätterna gick inte som jag tänkt mig. Hade tänkt mig Mondrian som är en favorit. Lagom posh och trendigt med fantastisk utsikt. Ville att tjejerna skulle få riktig South Beach feeling utan att det är för skitnödigt. Ok pool ett måste, inte den mest stökiga delen av Collins ave, helst lite häftig design, bra personal. Behöver inte ha familje/conniecting rooms.

Till mitt förtret är Mondrian helt fullbokat och det gäller en hel del andra hotell också den aktuella perioden (24-27 februari). Har gjort en bokning på SLS men det verkar vara lite FÖR mycket pool-party för de vackra. Mina frågor: någon som har bott på SLS South Beach? Någon som har annat hotel att rekommendera enligt vad jag söker?
 

ulagun

Medlem
Som HH blev vi rekommenderade Hilton Bentley. Perfekt läge med pool och egen strandremsa.
Billigaste rummen dock tråkigt belägna. De mot havet och balkong/veranda är superbra. (blev uppgraderade)
Matsal, bar och reception väldigt alldagliga. Dock trevlig personal.
 
Toppen