Senaste nytt

Möjligt att uppgradera Premium Economy till Business med hjälp av cash?

Sticktown

Medlem
Ursäkta om det finns tidigare tråd om detta. Kanske kan någon isf länka?

Jag skall flyga cph-seattle och undrar om någon kan svara på om det är möjligt att uppgradera från premium economy till business med cash hos BA och vad jag i så fall skall räkna med att det kostar?
 

nollbit

Medlem
Har du kikat under Manage My Booking för din bokning? Har för mig att det finns en Upgrade-flik där man brukar kunna få pris, förutsatt att det inte är en resebyråbokning.

Du kan även fråga vid check-in. Som exempel har jag fått priset $800 för att uppgradera från premium till business sträckan Vancouver -> Heathrow.
 

Dr. Miles

Expert
Ursäkta om det finns tidigare tråd om detta. Kanske kan någon isf länka?

Jag skall flyga cph-seattle och undrar om någon kan svara på om det är möjligt att uppgradera från premium economy till business med cash hos BA och vad jag i så fall skall räkna med att det kostar?

Det kostade 500 GBP att uppgradera från World Traveller Plus (Premium Economy) till Club World (Business class) på sträckan London->Beijing i 2013.
Jag vet inte hur British Airways delar i olika kategorier men London-Beijing och London-Seattle är nästan lika långt (5.080 miles mot 4.800 miles).

Uppgradering från Economy till högre klass på British Airways flygning | Sida 7 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

Sticktown

Medlem
Har du kikat under Manage My Booking för din bokning? Har för mig att det finns en Upgrade-flik där man brukar kunna få pris, förutsatt att det inte är en resebyråbokning.

Du kan även fråga vid check-in. Som exempel har jag fått priset $800 för att uppgradera från premium till business sträckan Vancouver -> Heathrow.

Tack för snabbt svar! Dessvärre kommer det vara via resebyrå, då det är jobbresa.
 

sembl

Medlem
Fråga på plats på arlanda vad det kostar eller vad det kostar på servicedisken på LHR innan immigration.

Taget ur FT tråden ...enkel uppgradering

  • LHR-SEA: WT to CW, LHR, GBP 799 (March 2015)
  • LHR-SEA: WT to WTP, LHR, GBP 229 (April 2015)
  • LHR-SEA: WT to WTP, LHR, GBP 229 (May 2015)
  • LHR-SEA: WT to WTP, LHR, GBP 229 (Jan 2016)
 
Toppen