Senaste nytt

Planespotting på Bromma

SvartMjolk

Medlem
Jag ska i helgen upp och på en provflygning på Bromma som är bokad genom LiveIt. Jag fick detta i present av hela min familj och de kommer också åka med till Stockholm för detta.

Vi har fått information om att max 1 person får vara med mig inne på området. Därför undrar jag nu om någon har någon bra idé på var övriga i familjen kan hålla hus för att se så bra som möjligt? Jag har inte varit på Bromma på många år och kommer inte ihåg hur det ser ut.

Kan man se hela fältet från någonstans? Var bör man stå för att se start/landning?

Alla tips uppskattas:)
 

Fredrik

Medlem
Det beror förstås på vilket håll planen lyfter. Åt ena hållet så flyger de lågt över Mornington Hotel och CityGross i Bromma. Åt andra hållet ska man stå på Bällstavägen nära Blomsterlandet(betydligt mindre roligare plats men bättre utsikt över flygfältet). Om jag var mindre datailliterat skulle jag försöka klippa in bild på detta från Google Maps...

Google Maps
 

Robin_L

Medlem
Det finns en liten höjd på vänster sida precis efter terminalen. Det är väl den punkt som ger bäst översikt av hela banan för åskådare.
Skärmavbild 2016-04-29 kl. 10.05.51.png
 

fly4fun

Medlem
Bäst översikt men det inringade området är skyddsbojekt med fotoförbud så låt bli att fota där om ni inte vill ha problem...
 
Last edited:

SvartMjolk

Medlem
Det beror förstås på vilket håll planen lyfter. Åt ena hållet så flyger de lågt över Mornington Hotel och CityGross i Bromma. Åt andra hållet ska man stå på Bällstavägen nära Blomsterlandet(betydligt mindre roligare plats men bättre utsikt över flygfältet). Om jag var mindre datailliterat skulle jag försöka klippa in bild på detta från Google Maps...

Google Maps

Det finns en liten höjd på vänster sida precis efter terminalen. Det är väl den punkt som ger bäst översikt av hela banan för åskådare.
Visa bifogad bild 51931

Bäst översikt men det inringade området är skyddsbojekt med fotoförbud så låt bli att fota där om ni inte vill ha problem...

Härifrån kan man se ganska mycket :)

Visa bifogad bild 51933

Tack för massa bra tips! :D
 
Toppen