Senaste nytt

Arlanda får ny satsning på gourmetutbud

BusinessClass

Redaktör
Den 26:e april så hade nyöppnade Pontus in the Air pressvisning, och BusinessClass.se var där. Pontus Frithiof har högt flygande planer på att skapa den bästa flygplatsrestaurangen i Europa – och vi vill tillstå att detta är en bra start. Konceptet sticker verkligen ut bland det övriga utbudet på flygplatsen. Då den primära målgruppen för…
 

palmen

Moderator
Hur var ölutbudet? En Corona kan man se på bilden men måste ju funnits något bättre? Eller är det som vanligt att restauranger struntar i oss som vill dricka en god öl? Man glömmer en rätt stor målgrupp kan jag tycka.
 
  • Gilla
Reactions: olo

AtleFlyg

Medlem
Hur var ölutbudet? En Corona kan man se på bilden men måste ju funnits något bättre? Eller är det som vanligt att restauranger struntar i oss som vill dricka en god öl? Man glömmer en rätt stor målgrupp kan jag tycka.

Öldrickare är en stor målgrupp.... Men i den målgruppen finns en stor del som tycker att Corona, San Miguel, Bud, Miller m.m. ÄR ÖL ...

;)
 
  • Gilla
Reactions: Gus

FF#1

Medlem
Han som satt bredvid mig beställde in någon slags IPA som såg intressant ut, såg inte exakt vad den var men den verkade drickbar då han förtjust beställde in en till. :)
 

rvarttinen

Medlem
Hur var ölutbudet? En Corona kan man se på bilden men måste ju funnits något bättre? Eller är det som vanligt att restauranger struntar i oss som vill dricka en god öl? Man glömmer en rätt stor målgrupp kan jag tycka.
Tja, utbudet av öl tycktes mig inte vara det primära. Men, vad jag kunde se så fanns det åtminstone på tapp "East India Pale Ale" från Brooklyn, på en av bilderna så syns det mycket riktigt Corona, men lite längre bort i kylen fanns det, förutom Carlsberg standard, så flaskor med röd etikett. Går tyvärr inte utröna vilken sort på bilden. Så, det kan nog, tyvärr, konstateras att utbudet av öl är ungefär som på vilken restaurang som helst.
Man skulle kunna tycka att med den digra vinlistan så torde även listan av ölsorter vara lite längre - någon slags balans kan vi önska oss?

P4266887.JPG
 

FF#1

Medlem
Hur var ditt besök? Levde det upp till förväntningarna?

Var bara in för ett glas champagne (vart 2 glas Henriot)...
fick lite tilltugg på köpet. Tror att det kan bli rätt bra, ska prova att äta där någon gång när jag är less på pastafjärilarna i Sas Loungen... :)
Pontus himself var där så jag fick en pratstund med honom.

tog några bilder som finns i den här tråden:
http://www.businessclass.se/forum/threads/pontus-öppnar-restaurang-på-arlanda.31227/page-4
 

palmen

Moderator
Tja, utbudet av öl tycktes mig inte vara det primära. Men, vad jag kunde se så fanns det åtminstone på tapp "East India Pale Ale" från Brooklyn, på en av bilderna så syns det mycket riktigt Corona, men lite längre bort i kylen fanns det, förutom Carlsberg standard, så flaskor med röd etikett. Går tyvärr inte utröna vilken sort på bilden. Så, det kan nog, tyvärr, konstateras att utbudet av öl är ungefär som på vilken restaurang som helst.
Man skulle kunna tycka att med den digra vinlistan så torde även listan av ölsorter vara lite längre - någon slags balans kan vi önska oss?

Visa bifogad bild 51926
Är ju tyvärr standarduppsättning 1.0 vad det gäller öl men det finns i alla fall NC och Brooklyn som är ett snäpp upp från vanlig lager. Om det ska finnas årgångsviner kan de ju även ha årgångsöl.
Enda sättet att påverka är nog att åka dit och fråga efter bättre öl, får bli ett mission för kommande resor, ölen i loungen är ju trots allt knappt drickbar.
 
Är ju tyvärr standarduppsättning 1.0 vad det gäller öl men det finns i alla fall NC och Brooklyn som är ett snäpp upp från vanlig lager. Om det ska finnas årgångsviner kan de ju även ha årgångsöl.
Enda sättet att påverka är nog att åka dit och fråga efter bättre öl, får bli ett mission för kommande resor, ölen i loungen är ju trots allt knappt drickbar.
Som du skriver, enda sättet att påverka är att visa att efterfrågan finns. Marknaden kommer då erbjuda det. Som det är nu så är efterfrågan betydligt större på bra viner än på spännande öl. Du får väl mobilisera hela söder och åka på em hipster-beer run.
 
Toppen