Senaste nytt

Hyra lite sportigare bil i Stockholm?

Morgan

Medlem
Är inte ett dugg bilintresserad själv men ska besöka en sjuk bekant som är. Ska ändå hyra bil och tänkte att istället för att komma dit med en Skoda Fabia eller Renault Captur så kanske jag ska hyra något roligare för att muntra upp, som vi kan åka runt lite i.

Tänker mig inte riktig sportbil typ Lamborghini, den här tråden ska inte fortsätta med att någon postar en länk "här kraschar Morgan sjumiljonersbilen rakt in i mataffären"

Tänker mig istället typ Tesla, Porsche Panamera eller liknande. Europcar hade tidigare Porscheuthyrning i Sverige men verkar inte ha det längre? Sixt har väl även skojigare bilar, men vad är prisvärt skoj som ändå är lättkört? Sixt verkar ha Tesla i Lund och Göteborg men tyvärr inte Stockholm som jag utgår från. Vi kommer köra på vanliga vägar så har inte nytta av högre toppfart än Fabian, men acceleration, väghållning, motorljud och sånt kanske är kul för de som gillar bilar (?)

Någon med tips på firma att kontakta/hyrbil att leta efter? För att det inte ska bli allt för dyrt är min tanke max typ 4000 kr inklusive c:a 50 mil (+ bränsle)
 

FF#1

Medlem
Vet att Hertz, Europcar mm brukar ha sportbilar. Hittar dock inte dessa nu?

Brukar Hyra av Sixt, de har "vanliga" bilar som är rätt intressanta. Typ BMW, M135, 335, M4, Merca AMG och liknade som är nått "snäpp" under riktiga superbilar.
 
Toppen