Senaste nytt

Ändrad poängkostnad för en F Award, 1 månad efter bokningsbekräftelse

Ninjamasse

Medlem
Hej!

Jag är säkert dålig på att söka men jag hittar inget motsvarande...

Jag bokade en F-award enkel mellan Osaka och Bangkok den 1 april för resa i mitten på maj (för att fylla gapet på en Open jaw F-award Europa-Tokyo/Bangkok-Europa). Dagen efter bokade jag 4 nätter på Hilton i Bangkok (ej avbokningsbara, superrabatterbjudande:)).

Priset jag fick för Osaka-Bangkok i F var 30 000 poäng, vilket jag inte reflekterade över utan sa OK. Jag fick en bokningsbekräftelse och la det till handlingarna (jag har dock inte fått något biljettnummer ser jag nu). Idag ringer de från Sveg och säger att priset är 60 000 poäng och att de har gjort fel. Har jag några rättigheter överhuvudtaget? De vägrar ge mig resan till överenskommet pris vilket jag tycker är dålig stil eller borde jag förstå att det var för billigt, jag som typ har bokat 2 Award-biljetter i hela mitt liv.
Det är väl lite av ett i-landsproblem men det finns principer inblandade i det här tycker jag.

/Mats
 

agehall

Medlem
Jag skulle säga att du tyvärr inte har något att komma med alls. Har du inte fått ett biljett nummer så har du ingen bokning och därmed inget kontrakt. (Ungefär så iaf)

En viktigare fråga är - finns platserna kvar!?
 

Ninjamasse

Medlem
Tack för era snabba svar. När jag ringde tillbaka och accepterade "priset" hade de ju redan cancellerat bokningen:( Men det gick att boka igen. Biljetterad och klar med 2K som förra bokningen:)
 
Toppen