Senaste nytt

Kineser köper upp Carlson Hotels / Rezidor

adhoc76

Medlem
Kul för aktierna antar jag? Men gissar att Club Carlson, medlemsstatus etc inte påverkas av det nya ägarförhållandet - eller? Nån som vet?
 

Bibinski

Medlem
Kul för aktierna antar jag? Men gissar att Club Carlson, medlemsstatus etc inte påverkas av det nya ägarförhållandet - eller? Nån som vet?
Det beror väl helt på vad man har för GAV. Nu ligger ett pressmeddelande om att man antingen 1: avyttrar det innehavet som överstiger 30 % 2: lämnar ett bud som motsvarar ungefär dagens kurs (snittkursen de senaste 20 dagarna innan 27e april då affären offentligjordes).
 

bstark

Medlem
Jag har varit väldigt nöjd med Club Carlson/Radisson genom åren så jag hoppas man inte kommer ändra på ett i mitt tycke vinnande koncept.
Har inga större förhoppningar om att man kommer göra sig en hacka på aktierna även om de gick upp idag.
 

Homer

Medlem
Någon som vet om HNA Group äger fler hotellkedjor?


NH Hotel Group | Find and book your hotel online
Affordable Hotels | RLHC | Red Lion Hotels

HNA already has interests in multiple travel brands. It is the largest shareholder in Spanish hotelier NH Hotel Group SA as well as Spokane, Washington-based Red Lion Hotels, it owns Swissport International, and has a stake in the Azul airline, among others. It also runs Hainan Airlines, one of China’s largest regional carriers
 
Toppen