Senaste nytt

Priceline eller Booking.com Mistake Fare hantering?

Svenska73

Medlem
Hej,
Bokade glatt grymt bra pris på 2 hotellrum på Priceline (men det är Booking.com) som hade rummet. Fick nu ett par dagar senare detta mail. Jag svarade att jag förväntade mig att de hedrar sin annonserade och köpta rate. Vad har jag för rättigheter?

Dear XYZ,

Thank you for choosing Booking.com and for being our shared valued guest.

It's always a pleasure in having the opportunity to assist you with your reservation.

We tried to contact you by telephone to discuss an error in the rates for your booking with Azul Beach, Gourmet All Inclusive by Karisma, but were unable to reach you.

We apologize on behalf of Booking.com and Azul Beach, Gourmet All Inclusive by Karisma for this error.

The actual rate for Azul Beach, Gourmet All Inclusive by Karisma is US$668.00 per night for double occupancy and not US$378.00 per night for double occupancy as mentioned on your reservation.

We ask for your understanding in reaching an agreement with the accommodation.

Please consider this offer, and contact us at your earliest convenience to confirm if you can accept it.

We Thank you for your understanding and we are available 24 hours a day to help reach an agreeable solution.

Thank you again for choosing Booking.com.

Kind regards,

--

XYZ

Booking.com Customer Service Team
 

Avgeek

Medlem
Det finns ingen specifik lagstiftning på detta område och om man ska se på hur Booking.com agerat i tidigare situationer med "prisfel" så har de aldrig hedrat priset, möjligtvis har de bjudit på några procents rabatt på originalpriset men inte mer än så. Förkastligt bolag.
 
Hände mig också i BA. Hade inga rättigheter visade sig. Vände istället mig direkt till hotellet och gjorde en deal som alla parter var nöjda med. Sen kommer jag aldrig mer boka på booking.com
 

agehall

Medlem
Som andra redan sagt - det finns nog inte så mycket rättigheter här. Hittar man en bra deal kan det vara värt att försöka gå genom dessa sajter, men jag försöker själv hålla mig så långt borta som det bara går.

Hände mig också i BA. Hade inga rättigheter visade sig. Vände istället mig direkt till hotellet och gjorde en deal som alla parter var nöjda med. Sen kommer jag aldrig mer boka på booking.com
Vad har British Airways med hotell att göra? Hade du bokat flyg+hotell eller något sådant?
Edit: Såg nu att du använt en förkortning som inte är direkt vedertagen. B och A ihopskrivet här betyder British Airways och expanderas automatiskt av forumet. Jag gissar att du menade Buenos Aires? Om man absolut ska förkorta det så rekommenderar jag IATA-koden, EZE alt AEP.
 
Som andra redan sagt - det finns nog inte så mycket rättigheter här. Hittar man en bra deal kan det vara värt att försöka gå genom dessa sajter, men jag försöker själv hålla mig så långt borta som det bara går.


Vad har British Airways med hotell att göra? Hade du bokat flyg+hotell eller något sådant?
Edit: Såg nu att du använt en förkortning som inte är direkt vedertagen. B och A ihopskrivet här betyder British Airways och expanderas automatiskt av forumet. Jag gissar att du menade Buenos Aires? Om man absolut ska förkorta det så rekommenderar jag IATA-koden, EZE alt AEP.
Ja du. BA är den förkortning som alla mina argentinska vänner använder för sin huvudstad.

Men struntsamma vart det var nånstans i världen. Booking.com är inte seriösa.
 
Last edited by a moderator:
Toppen