Senaste nytt

Uppgradera biljett med SAS/Lufthansa

Sofia

Medlem
Osäker på om detta är i rätt del av forumet med moderator får gärna flytta tråden om så behövs.

Jag har köpt biljetter från ARN-Venedig, via Frankfurt. Första benet sker med SAS och andra med LH. Båda är i ekonomiklass.
Undrar om det är möjligt att uppgradera något eller båda av dessa ben med poäng och hur jag i såna fall går till väga? LH har ju ingen motsvarighet till Plus så där blir det väl C direkt, eller?

Undrar också om vi har tillgång till någon lounge i FRA som EBS?
 

agehall

Medlem
Undrar om det är möjligt att uppgradera något eller båda av dessa ben med poäng och hur jag i såna fall går till väga?
Troligen inte. För det första så krävs hög bokningsklass på biljetten, dvs det hade troligen varit billigare att köpa business direkt. För det andra är jag osäker på om Lufthansa ens erbjuder uppgraderingar med poäng på shorthaul. Förutom detta lär det vara en riktigt dålig affär.

Undrar också om vi har tillgång till någon lounge i FRA som EBS?
Nix. Som EBS har du normalt sett inte tillgång till lounge alls när du reser i ekonomi. Under vissa perioder har du tillgång till SAS egna lounger, men i Frankfurt har inte SAS någon egen lounge.
 

Jonas C

Medlem
Troligen inte. För det första så krävs hög bokningsklass på biljetten, dvs det hade troligen varit billigare att köpa business direkt. För det andra är jag osäker på om Lufthansa ens erbjuder uppgraderingar med poäng på shorthaul. Förutom detta lär det vara en riktigt dålig affär.
Lufthansa har börjat erbjuda någon form av cash upgrade via Manage my Booking. Osäker på hur mycket det kostar exakt, men vill minnas att jag läste runt 750-1000kr per ben. SWISS kör en liknande variant med sitt "comfort package".
 
Toppen