Senaste nytt

Bokat sittplats - byte av plan

Puttaren

Medlem
Strax innan jag blev EBG bokade jag en resa till NY (1-8 maj) från CPH. Eftersom jag och min kamrat båda har enormt långa ben slantade vi upp 500 spänn var för att boka en plats vid nödutgång.

När jag nu ringer för att kolla det här trasslet med uppgradering så passar jag på att kolla Seatguru hur platserna ser ut. Döm om min förvåning när det nu inte alls är nödutgångsrad längre!

Första tjejen jag snackade med var inte bara allmänt oförstående till att jag alls ringde och störde(!) henne, hon påstod att det inte var något att göra och att ingen där kunde hjälpa mig. På frågan om jag fick tala med någon annan sa hon att, nej, ingen skulle hjälpa mig. Jag bad då att få tala med hennes chef, men det fanns ingen sån sa hon. På frågan om hon var högsta chefen på kundcentret menade hon att, nej, men jag skulle helt enkelt inte få hjälp ...

Lugnade ned mig (tog nog en timme) och ringde in igen. Fick då tala med någon annan som först bad om ursäkt (både för trasslet med platserna och för den oförskämda tjejen). Sen bokade han om oss till olika platser med mer benutrymme och så får vi försöka trassla med ev. uppgradering på flygplatsen.

Nu är frågan om jag kan få tillbaka mina två femhundringar? Försökte få dem att sätta oss i Plus men det gick inte påstod de.
 
Last edited by a moderator:

agehall

Medlem
När jag nu ringer för att kolla det här trasslet med uppgradering så passar jag på att kolla Seatguru hur platserna ser ut. Döm om min förvåning när det nu inte alls är nödutgångsrad längre!
För det första - lita ALDRIG på seatguru. Den är av och till fruktansvärt dåligt uppdaterad.

Troligen har de bytt till ett plan med nya kabinen och det var den gamla när du bokade (eller tvärt om). Sådant händer. Men frågan är om du verkligen fått rätt info från Seatguru. Jag hade nog litat mer på SAS egna seat maps. Så gå in i din bokning och kika hur det ser ut där.

Försökte få dem att sätta oss i Plus men det gick inte påstod de.
Ursäkta, men varför trodde du ens att det skulle gå? Varför bad du dem inte sätta dig i business direkt?

Om du bokat biljetter i en viss kabin så är det den du ska räkna med att få sitta i.
 
Toppen