Senaste nytt

Finns det något sätt att tjäna miles på en bonusbiljett?

joa

Medlem
Jag och grabben drar till NY i Plus.
Går det på något sätt att tjäna miles på den resan genom att uppgradera eller nåt?
 

agehall

Medlem
Den enda chans du har, är att något går snett i systemen och du råkar få poäng för den. Men det finns inget du kan göra för att påverka detta eller öka dina chanser. Mao, awards ska inte generera poäng och allt annat är att betrakta som ett misstag.
 

Kris

Medlem
Med mindre man köpt sin award-resa med SAS som "bäst tillgänglighet" och inte "bäst pris". Om du köpt en bäst tillgänglighet så genererar den poäng. Men dessa awards är väsentligen dyrare.
 

agehall

Medlem
Med mindre man köpt sin award-resa med SAS som "bäst tillgänglighet" och inte "bäst pris". Om du köpt en bäst tillgänglighet så genererar den poäng. Men dessa awards är väsentligen dyrare.
De är inte heller att betrakta som awards. Det är en vanlig biljett som kan (del)betalas med poäng.
 

Kris

Medlem
De är inte heller att betrakta som awards. Det är en vanlig biljett som kan (del)betalas med poäng.
Well... Let me rephrase.
Om man på SAS.se väljer "köp resa för poäng" och klickar på knappen "bäst tillgänglighet" och köper en resa för eurobonuspoäng, så kommer denna resa generera poäng. Tänkte att det kanske (låg slh dock) kunde vara ett alternativ för @joa om det exempelvis var viktigt att tjäna baspoäng eller liknande. Det exakta behovet framgår dock inte i ursprunglig post..
 

joa

Medlem
Har bokat en helt "vanlig" bonusbiljett. Dvs helt och hållet för points (ja, plus den symboliska kostnaden då....)
 

Layzedad

Medlem
Har lyckats få poäng när flyget för min bonusresa med SAS blev inställt och jag blev ombokad till Lufthansa istället. Men som @agehall säger så faller det väl under saker som går snett i systemen. Men om du mot förmodan blir ombokad, var noga med att ditt bonusnummer finns med på biljetten :)
 
Har lyckats få poäng när flyget för min bonusresa med SAS blev inställt och jag blev ombokad till Lufthansa istället. Men som @agehall säger så faller det väl under saker som går snett i systemen. Men om du mot förmodan blir ombokad, var noga med att ditt bonusnummer finns med på biljetten :)
Går ju å efterregga oxå i så fall. Har jag gjort de gånger jag blivit ombokad på en bonusbiljett.
 
Toppen