Senaste nytt

Lansering av innovationslaboratoriumet SAS Lab

In_Sweden

Medlem
En väg mot fler "enhancements"?

Spontant så känner jag att alla innovationer inom detta borde vara för hela industrin, och inte för ett bolag. Vem vill ha en elektronisk lösning som inte är universell?
 
Innovationer är alltid roliga och mikro-chip kan väl vara en idé för de, av oss ;), som lever och andas SAS. Däremot vet jag inte om jag tycker att elektronisk bagagetag är så särskilt innovativt att utveckla. Med tanke att Rimowa och LH-gruppen redan har kört tester och är igång och kör nu tillsammans med UA på en helt ny serie av Rimowas större modeller. RIMOWA - Electronic Tag
Är redan en sucker för Rimowas grejor så naturligtvis måste jag ha en ny resväska. :)
 

Agö

Medlem
Är det någon som vet vad detta gäng sysslar med egentligen? Är det bara tankegods eller kommer det ut något som faktiskt gynnar oss passagerare av detta projekt?
 

mha321

Medlem
Är det någon som vet vad detta gäng sysslar med egentligen? Är det bara tankegods eller kommer det ut något som faktiskt gynnar oss passagerare av detta projekt?
Det finns ju en del SAS Labs features i appen (sedan är det väl kanske öppet för diskussion hur innovativa det är -- möjlighet att sätta betyg på en flight känns ju inte direkt cutting edge). Dock är det tveksamt om det är just "detta gäng", eftersom app-utveckligen ju ligger ute på tredje part.
 

Agö

Medlem
Precis, och det verkar ju vara ett långsiktigt tänk (tre till fem år nämns i artikeln). Får väl se om det överlever senaste besparingsrundan.
 

Big Birger

Medlem
Roade mig med att ladda ned SAS Labs-appen till iPhone.

Inte superimponerad, när det på första sidan står att det är 219 dagar till min nästa resa. Det är till den resa som är inbokad längst fram i tiden. Min nästa bokade resa är 18/5.

SAS_Labs.jpg
SAS_Labs_forsta.jpg


...och när jag klickar på "Itinery" får jag upp en bild som visar min nästa bokning i november. Den är ARN-CPH-MIA, och inte ARN-CPH-ORD. Jo, jag dubbelkollade. Fick lite puls där ett ögonblick. :confused:

inne.jpg


Får testa lite och se om detta är något att ha. Är lite smått skeptisk så här långt.
 

B79

Medlem
Det är samma här.

Jag ser inte min bokning på SAS i Maj, bara min bokning på Lufthansa i Juli.
 
Toppen