Senaste nytt

Köpa iPhone i Hong Kong.

Anfield

Medlem
Hej !

Grabben funderar på att köpa en ny IPhone, och nu ska vi snart till Hong Kong
Så nu till frågan handla den här hemma eller köpa den i Hong Kong ? Är den billigare där ?
Han är 12 år och har samlat till en ny själv ! vill inte ärva våra då vi har plus modellerna och det är fet fel !

Är dom billigare där ? är det något man bör tänka på ?
 

RobHK

Medlem
Populära modeller är dock ofta slut i apples butik då alla köps upp och säljs i mainland china. Man kan behöva reservera en telefon i föreväg via hemsidan. Tidigare behövde man även ha HK ID för reservation men det gällde nog bara innan lansering av en ny modell.
 

RobHK

Medlem
De gamla modellerna stödde inte heller den europeiska LTE standarden, men min 6 plus är ifrån hk nu och den funkar fint i Sverige
 

WTP

Medlem
De gamla modellerna stödde inte heller den europeiska LTE standarden, men min 6 plus är ifrån hk nu och den funkar fint i Sverige
Det var "länge" sedan. F.o.m. 5s (hade 5:an LTE stöd öht?) stöds europeiska LTE plus att HK telefon hade stöd för flera standarder än den som såldes i Sverige.
 

stensth

Medlem
Norge är annars ett land där elektronik kan vara billigt.
Jag har ofta fått samma eller billigare pris på ex kameror/objektiv i Norge än för ex B&H Photo i New York.
 

Kiev

Medlem
Låter intressant.. Har du en länk till någon online-butik i Norge där man kan köpa kamerautrusting?
Prisjakt.no
Det interessante er at mange (de fleste?) nordiske webshops faktisk er svenske. De kjører bedre kampanjer i Norge enn i Sverige grunnet konkurransen i dette markedet. Men jeg tipper at man må ha norsk leveranseadresse for å få disse prisene.
 
Toppen