OT men här kommer ett förtydligande. Vår flight(ARN-LHR) var försenad pga dimma på LHR(vi skulle vidare till Toronto). Vi hade tre timmar på oss men förstod omgående att det skulle bli problem när föregående flight med SAS lyfte drygt 2 timmar försenad. Jag gick till gate-disken(de hade bemannat upp extra) och frågade vad de trodde samt meddelade att jag skulle vidare. Personalen sa då att de hade full koll och att vi skulle bokas om ifall vi missade vår ordinarie flight. Tyckte det lät udda(eftersom de inte hade en aning om när restriktionerna på LHR skulle hävas) så jag frågade en extra gång, "bekräfta att ni fixar ombokning? Ja, det gör vi". När vi sedan landade på LHR gick vi till SAS disk och fick då veta att vi inte var ombokade? När det löst sig(se tidigare inlägg) tyckte jag att det inte var mer än rätt att vi fick tillträde till lounge(är EBB). SAS sa att detta var omöjligt pga att jag nu flög i Eco och inte C. Visade ingen förståelse för att vi varit tvungna att välja Eco för att komma till Toronto samma dag. Jag valde då att byta disk till AC och förklarade situationen. Deras representant lyfte luren och så var vi välkomna till loungen. Varför var jag då besviken på SAS när jag befann mig på LHR?
1. Avskyr när flygbolag, i det här fallet SAS, står och häver ur sig en massa floskler och löften som de inte kan hålla. Blir bara badwill.
2. Att SAS inte kunde fixa tillgång till lounge, orkade inte ens göra en ansats. Svagt!
Jag var inte besviken på SAS för dimman på LHR. Dessutom var cabin crew ARN-LHR en av de bästa jag flugit med, vilket jag sade till dem vid avstigning. Dessutom är jag mkt nöjd med hanteringen/ersättningen efter att jag kontaktat SAS. Totalt sett är jag nöjd men tycker jag hade rätt att vara besviken där och då.