Senaste nytt

United new short haul cabin 2015-2016

Nån som har testat Uniteds nya kabin på tex A320 domestic? Skulle ha börjat rullas ut i höstas enligt dom själva men inte sett eller hört något mer.

 

Senator

Moderator
Beror på vad som menas med "nya"? Jag har åkt en del med A320 i First och den goda nyheten är att alla har Wifi + streamat entertainment. Den dåliga nyheten är att det saknas strömuttag..
 

Abbs

Medlem
Jag tycker kabinen ser väldigt tråkig ut. Färgvalet är inte upphetsande på något plan.
 

Henrico

Medlem
Jag flög den mellan EWR-AUS för ett par veckor sedan, jag uppfattade den inte ens som ny i ärlighetens namn, trodde bara man lagt till wifi.. :)

Sjukt hårda säten, precis som i i United Express ERJ-175 - helt OK upp till två timmar dock - men inget jag skulle vilja sitta EWR->SFO på.. Mediasystemet fungerade dessutom inte och gjorde oss 30 minuter sena då de behövde boot:a om det två gånger. :)
 

iRobert

Medlem
Kan man inte få till en standard, á la ISO, så Amerikanska bolag tvingas sluta klassa sina produkter som First? Retar mig enormt på denna skymf mot alla bolag som verkligen försöker och faktiskt levererar ordentliga Firstprodukter.
 

AABack2ARN

Medlem
Och vad skall man då kalla europeisk business class?

Amerikanska bolag har trots allt dedikerade stolar med betydligt bättre pitch och bredd till "Domestic First" (som det brukar kallas) än vad de europeiska bolagen kallar business.

Det är väl tack vara IATA de inte får kalla det för First när de flyger internationellt utan då måste kalla sin produkt Business Class..?
 

Senator

Moderator
Jag kan hålla med @AABack2ARN att detta inte är ett större bekymmer. Historiskt så hade vi även First Class i Europa fram till en viss Janne Carlzon på SAS bestämde sig för att ändrade detta genom införande av EuroClass i 1984 (om jag minns rätt).

Jag ser verkligen inte problemet att kalla detta för Domestic First.
 
Toppen