Senaste nytt

Restaurang / uteservering i Nyköping

Bibinski

Medlem
Hej BC-vänner!

Jag och några vänner kommer befinna oss i Nyköping i början av sommaren och undrar ifall det finns några trevliga uteserveringar/restauranger ni kan rekommendera ?

Tack på förhand !
 

Teddulin

Medlem
Nu är inte Nyköping precis Sveriges roligaste restaurangstad men kan ändå rekommendera följande:

ERIK I FORSEN... Nyköpings klart bästa restaurang med uteservering mitt i Nyköpingsån.
SKAFFERIET... Italiensk liten krog på V Storgatan (Tror dock att stället precis håller på att byta ägare).
RÖKERIET... Ligger i hamnen dit folklivet förflyttas under sommarmånaderna. En låda rökta räkor med baguette och aioli är ett tips där.
TRES TAPAS... Tapaskrog vid torget.

Som sagt så förflyttas folklivet till hamnen under sommaren. Du bör enligt mig undvika att äta på HAMNMAGASINET, LOTSEN och framför allt SEASIDE. Gå dit och ta nåt gott att dricka istället.
 

Bibinski

Medlem
Tack så mycket för era svar! Har slängt iväg ett mail till Erik i Forsen om bordsbokning men tänkte också att det kunde vara kul att höra ifall det fanns några bra frukostar att förtära i stan en lördagmorgon ?
 

Teddulin

Medlem
Då får du nog äta frukost på något av de två hotellen i stan; Hotell Kompaniet eller Restaurang Voyage på Scandic. Voyage har en riktigt trevlig brunch på söndagar (under sommarmånaderna tror jag dock inte man kör brunch). Nyköping har annars väldigt gott om fik i fall du inte vill äta frukost så tidigt.
 

jonlindsten

Medlem
Kanske kan komma med lite förslag då jag är uppvuxen i staden! Trots storleken har vi 4 restauranger som är med i White Guide, Erik i Forsen, Bernhard Kök & Deli, Skafferiet och Restaurang Qvarnen. Den bästa a la carte restaurangen av dessa skulle jag säga är Erik i Forsen, dom har en riktigt god köttbricka som man kan beställa in om man är några personer med kött från de sörmländska skogarna!

Ett bra ställe att gå för både lunch och lite enklare middag är ät. i västerport, lite streetfood-aktigt ställe med mycket hamburgare och min personliga favorit moule frites. Har även över 100 ölsorter om man gillar det!

Frukost är svårare men Voyage har en bra buffé.
 
Toppen