Senaste nytt

Inofficiell BC.se-träff tisdag 3 maj i München First Class Lounge + Frankfurt First Class Terminal

bnr

Medlem
Hej på er,

Jag och @Jonas C ska åka till MEX snart. Vi kommer hem (landar i Europa) 2016-05-03 05:10 (tidigt morgon!) med LH521.

Vi har planerat en skön runda på hemvägen med 5h i MUC (där tanken är att prova nya FCL) och 5h i FRA (där vi ska vara i FCT).
För lite mer än ett år sen råkade jag och @Thornado hamnar på samma flyg hem (LH F) från Toronto och då körde vi en liten träff Inofficiell BC.se-träff tisdag 7 april i Frankfurt First Class Terminal + München First Class Lounge | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Nu tänkte vi köra samma sak om någon är sugen på att prova FCL och FCT.
Vi kan gästa 1 person var. :)

Ni måste vara på samma flyg som oss ut från MUC och/eller FRA för att vi ska kunna gästa er.
03MAY LH101 MUC-FRA 1000-1100
03MAY LH804 FRA-ARN 1605-1810
 

Thornado

Medlem
Man blir ju onekligen lite sugen på schnitzel... :)

Tyvärr är det ju inte direkt "Now or Never"-priser på att boka de där flighterna, så blir i dyraste laget.
 

bnr

Medlem
Det går väl inte med SAS flight om den person vill bli gästad till FCT av er?
Man måste flyga samma flight som First class passagerare reser väl? @JohanA vet säker mer.
Shit... jag är ju helt konstig i huvudet idag.
Du har helt rätt, jag har själv skrivit det i första inlägget.

Tror jag tänkte på nervägen bara. :p
 
Billigaste alternativet jag kommer fram till är detta

SAS ARN-OSL-MUC den 2 maj för 876SEK (SAS ungdom 640SEK) för att sedan boka en one way economy award på 18K EB poäng MUC-FRA-ARN på exakt samma flighter som herrarna ovan så landar hela flygkalaset på cirka 2200SEK inkl SAS biljetten till MUC. Sen finns Novotel eller Hilton på Münchens flygplats.
 
24 000 poäng blir det väl enkel resa med Lufthansa MUC-FRA-ARN?

Edit: Jag måste säga att jag blir sugen på att möta upp. Kanske ska ta en dag ledigt från kontoret. Decisions decisions...
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: bnr
Toppen