Senaste nytt

Vad skulle få dig att komma på en träff med personer från Businessclass.se

palmen

Moderator
Blev väldigt inspirerad av @dr.miles tråd om hur man hittade till forumet.
Vi är ju några personer på forumet som ses relativt regelbundet även om långt ifrån alla kan vara med hela tiden.

Ni som aldrig varit med på en träff eller event, finns det något vi kan göra för att ni skulle vilja ta steget att träffa likasinnade? Det har diskuterats i andra trådar att man inte gillar öl och därför inte vill gå till Monks. Många ser säkert bara forumet och sidan som ett ställe man läser lite på då och då.

Jag kan dock intyga att vi har rätt trevligt på våra träffar och det är en väldig spridning på vad som diskuteras. Det har ju blivit en tradition att åka till Barcelona i oktober/november med ca 20 pers från BC. Att åka och besöka en lounge under en dag görs några gånger om året också. Sen har vi de återkommande träffarna varje månad i Stockholm och Göteborg (samt då och då i Malmö/Köpenhamn samt i Luleå).

Finns det något event eller träff som skulle göra att just du skulle vilja komma på ett event/föredrag?
Kanske en föreläsning om hur man kan bota sin flygrädsla (finns väldigt många som inte gillar att flyga).
Att göra studiebesök på en flygplats och se någon del av verksamheten (hangarer, catering, räddningstjänst, flygledartorn, bagagehantering osv).
Ett event där man testar olika drycker som serveras ombord på olika flygbolag

Listan kan göras väldigt lång på vad folk önskar sig. Har du något du gärna skulle vilja veta mer om, skriv gärna det i tråden. Vem vet vad som händer i framtiden, just ditt förslag kanske blir verklighet.
 

SNIFF

Medlem
"Jag dyker upp så får vi se vad som händer. Är det tråkigt så går jag därifrån."

Jag kan se att resonemanget "alla andra känner varandra" kan vara avskräckande. Men där finns det en enkel lösning; man får väl lära känna dem istället för att låta det vara ett hinder. Detta är givetvis lite personberoende men man kommer ju alltid befinna sig i situationer där man inte känner andra människor. Vidare finns det verkligen inget som kräver att man uppger sin "riktiga" identitet eller något om det skulle kännas avskräckande.

Nu för tiden finns inget som hindrar mig mer än att jag inte bor i Stockholm/Göteborg. Diskussionerna har högt till tak och jag har haft väldigt trevligt på de träffar jag gått på samt alltid träffat nytt och kul folk. Jag har till och med gjort slag i saken och haft några träffar i Uppsala.
 

Dr. Miles

Expert
Det är väl i så fall känslan av att "alla andra känner varann" som gör att man avstår från att delta på träffarna. Kanske att det skulle hjälpa om det samlades till en träff en eller två gånger per år där man särskilt inviterar förstagångsdeltagare.
Jag känner inte en enda Monksträff i Stockholm som förstagångsdeltagare har hamnat utanför sällskapet/diskussion.
Det händer att man hinner inte att prata med alla med tanke på att det kan bli många deltagare ibland men det är en helt annan sak.
 
D

Deleted member 4140

Guest
När jag får igång min ekonomi samt mitt liv så ska jag börja gå, har ingenting att komma med just nu.
 

JSQ

Medlem
När det hamnar en träff i Trosa ;) Skämt å sido så är det nog lite mer att jag ska känna för det när det kommer till en "vanlig" träff i Stockholm, som är närmast mig, inget jag troligtvis planerar i förväg då schemat är tillräckligt fullbokat just nu.

Finns det något event eller träff som skulle göra att just du skulle vilja komma på ett event/föredrag?
Kanske en föreläsning om hur man kan bota sin flygrädsla (finns väldigt många som inte gillar att flyga).
Att göra studiebesök på en flygplats och se någon del av verksamheten (hangarer, catering, räddningstjänst, flygledartorn, bagagehantering osv).
Ett event där man testar olika drycker som serveras ombord på olika flygbolag.

Mer troligt att jag skulle komma på något sänt här där man "gör" något specifikt. Var tex sugen på att hänga med på En dagresa med besök på Galleries First i London Heathrow T5: 2016-APR-23 | Sida 22 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor men passade inge bra i kalendern då jag var där i helgen. Resan till Barcelona hoppas jag kunna komma till, behöver bara övertala sambon först :)
 
Toppen