Hej,
Ska till Shenzhen och Hong Kong i mitten på maj. Då jag har brytdatum på Eurobonuskortet den sista maj och nästan klarar mig till Diamond igen genom denna resa så bokade jag en något komplicerad hemresa. Med denna routing kommer jag över gränsen till Diamond.
Det fanns tre val med SAS. Varav det ena valet var direktflyg Hong Kong - Arlanda. Nu tog jag det alternativ som går via Shanghai och Köpenhamn.
I morse fick jag ett SMS från SAS där de ändrat min hemresa. De hade helt enkelt ändrat min hemresa till direktflyget. Jag har inget emot att ta direktflyget hem förutom just att jag inte får tillräckligt mycket poäng.
Jag har för mig att jag någonstans läst att flygbolagen ska ge kunden de poäng som gällde för den ursprungliga routing. Tänkte kolla här på forumet vad som gäller innan jag mailar diamond-supporten.
Vad säger den samlade vetenskapen här? Kan jag be om att få den ursprungliga poängsumman av SAS?
mvh
Kristoffer
Ska till Shenzhen och Hong Kong i mitten på maj. Då jag har brytdatum på Eurobonuskortet den sista maj och nästan klarar mig till Diamond igen genom denna resa så bokade jag en något komplicerad hemresa. Med denna routing kommer jag över gränsen till Diamond.
Det fanns tre val med SAS. Varav det ena valet var direktflyg Hong Kong - Arlanda. Nu tog jag det alternativ som går via Shanghai och Köpenhamn.
I morse fick jag ett SMS från SAS där de ändrat min hemresa. De hade helt enkelt ändrat min hemresa till direktflyget. Jag har inget emot att ta direktflyget hem förutom just att jag inte får tillräckligt mycket poäng.
Jag har för mig att jag någonstans läst att flygbolagen ska ge kunden de poäng som gällde för den ursprungliga routing. Tänkte kolla här på forumet vad som gäller innan jag mailar diamond-supporten.
Vad säger den samlade vetenskapen här? Kan jag be om att få den ursprungliga poängsumman av SAS?
mvh
Kristoffer