Senaste nytt

Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

Dr. Miles

Expert
Hur hittade ni BusinessClass.se/dk/no?

Jag fick följande PM från Jacob på FlyerTalk den 21 april 2011.
Jacob skrev:
Hej AHO!

Jag skriver till dig för att uppmärksamma och informera om den websida vi nyligen dragit igång - BusinessClass.se
Jag blev medlem på BusinessClass.se samma dag. Alltså, det har gått 5 år sedan dess.
Många av oss gamla medlemmar (@agehall, @Frederik, @MarcusC osv) var varvade av Martin, Jacob via FlyerTalk.

Mitt första inlägg i forumet var om flygbiljetter i premiumkabiner. Kanske inte helt otippat, eller hur? ;)
Billiga Premium biljetter från Skandinavien 2011 | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Den här tråden är äldsta tråden som existerar.
Responsen mellan inläggen kunde ta flera dagar.
Bästa loungen på Heathrow terminal 3? SAS eller Singapore Airlines? | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Jag har fått många nya vänner och har fått nya kunskap som annars jag inte hade kunnat få efter jag blev medlem på BusinessClass.

Tackar ödmjukast till er alla som bidragit till sidan och jag önskar er en trevlig dag! :)
 
Last edited:

FFlash

Medlem
Jag har fått många nya vänner och har fått nya kunskap som annars jag inte hade kunnat få efter jag blev medlem på BusinessClass.

Tackar ödmjukast till er alla som bidragit till sidan och jag önskar er en trevlig dag! :)

kan bara hålla med.

Själv hittade hit via Flyertalk
 

bnr

Medlem
Var på tjänsteresa med min dåvarande chef; han hade Priority Pass via sitt Handelsbanken Platinum och vi loungade på ARN.
Jag började tänka: Hmm, det vore skönt att ha lounge när man är ute och reser!
Surfade in och skaffade ett SAS EuroBonus American Express (innan det blev Classic, Premium och Elite).

När min bror såg mitt kort sa han "Snart kommer du bli som de där galningarna på BusinessClass", vilket direkt ledde till att jag surfade in på BusinessClass.se och läste nyheter, efter ett tag hittade jag forumet och kände "här var det ju rätt sköna människor", vilket rätt fort ledde till att jag registrerade mig!

Sedan var man fast... ;)
 

johhenrik

Medlem
Jag minns inte vad det var jag var på jakt efter, men något relaterat till Eurobonus och kanske Fast Track tror jag... Jag hängde på FT innan och hade väl sett BC någon gång, men tyckte det var lite för begränsat och kanske inte tillräcklig volym. Det har ju ändrats kan man ju lugnt säga... :p

Precis som @Dr. Miles säger så har jag fått många nya bekanta och lärt mig väldigt mycket här under de åren jag varit aktiv.
 

JSQ

Medlem
Jag borde minnas hur jag hittade hit då det bara var några månader sen men kommer inte ihåg mer än att det var någon sökning på Google inför en då kommande USA-resa som gjorde att jag hittade hit :)
 

olo

Medlem
Jag anlitade Google för att förstå skillnader i servicekoncept och komfort mellan olika bolag - och vad den allmänna uppfattningen var vid en jämförelse av dessa. Google svarade med att hänvisa till de kortfartfattade och mycket trevligt skrivna recensionerna av @Jacob - och jag började att läsa mer. Jag uppmuntrar fler till att skriva recensioner av flygbolag och lounger, just för att de blir så lätta att hitta utifrån.
Jag gillade att det fanns recensioner av vanliga flighter som 2h med Lufthansa i ekonomi, och att dessa bedömdes utifrån rimliga förväntningar och med en helhetssyn. Jag läste nog alla som fanns först, och därför uppmuntrar jag till att ibland skriva en recension om någon av de vanliga flighterna som görs och inte bara om den fantastiska resan i First.

Sen läste jag vidare och hittade så mycket mer. Jag passerade nyss ett år som medlem och det har varit ett intensivt år. Mycket tacksamhet till er som var med och drog igång allt!

Till en början trodde jag att många här var galna. Nu vet jag att så är fallet, men jag gillar det. :)
 

Henrico

Medlem
Jag hittade hit för ca 1,5 år sedan, men hade lurkat en del innan. Fick tips av en god vän som reste väldigt mycket och då jag själv skulle börja resa en hel del i jobbet behövde jag plugga flygreseoptimering 101 - detta kändes som den perfekta platsen för det. :)

Jag har lärt mig VÄLDIGT mycket här som gör att mitt resande blir bättre och inte minst att jag får betydligt bättre kostnadsoptimering - både i jobb och privat - allt ifrån uppgraderingar, välja plats på olika plan/klasser, status match, Amex till recensioner av såväl flyg som hotell och lounger.

Väldigt tacksam för allt otroligt material som finns här.
 
Toppen