Senaste nytt

Uppgradering FRÅN svit?

nollbit

Medlem
Jag har sex nätter bokade i en Grand Suite Bay View på Conrad Tokyo, bokat via Hilton. Är HHD.

Jag har inga förväntningar på uppgraderingar, men händer det att man blir uppgraderad från sviter till bättre sviter? Conrad Tokyo har exempelvis Corner-sviter där priskillnaden från mitt bokade rum är ungefär som mellan vanligt rum och execrum.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

RonnieK

Medlem
Var det du som frågade eller personalen som sa till att den var ledig?
Det senare.

Long story short: Jag hade innan ankomst frågat om det var möjligt att boka en svit med havsutsikt (dessa finns specifierade på deras hemsida men går ej att boka online). Vid incheckning fick jag veta att det inte fanns några sviter med havsutsikt lediga och vi fick den bokade sviten. Dag 2 ringer Suites Manager och frågar om han får komma förbi vårt rum och hälsa personligen. Det fick han förstås och när han kom så uttryckte han hur ledsen han var att de inte hade kunnat tillmötesgå vårat önskemål om havsutsikt men att han skulle ha en ledig svit (president-sviten) om någon dag och frågade då om det var ok med oss att flytta/byta rum senare vilket vi naturligtvis inte tackade nej till.

Just detta hotell har två sektioner som sköts mer eller mindre individuellt. Tror det var till stor hjälp att jag bokat i svit-sektionen från början med tanke på bemötandet @agehall fick bara dagen efter.

För att återgå till trådens ursprungsfråga - jag har också blivit uppgraderad från Jr. Suite till vanlig Suite på Hilton Arcadia som återkommande gäst, vet inte om det räknas...
 

agehall

Medlem
Just detta hotell har två sektioner som sköts mer eller mindre individuellt. Tror det var till stor hjälp att jag bokat i svit-sektionen från början med tanke på bemötandet @agehall fick bara dagen efter.

Det var ju samma dag - ni flyttade ju ungefär samtidigt som vi fick veta att det var helt fullt och att inga uppgraderingar gavs. De hade nog inte räknat med att vi visste vilka ni var och att vi skulle träffas i loungen 30 minuter senare...
 
Toppen