Senaste nytt

Aegean stopover

bear31

Ny medlem
Är just nu på väg från Stuttgart till Aten via Thessaloniki (stopover) 45 min.
Det som jag trodde när jag bokade var att detta var två resor mot mitt *G med miles & bonus.
Nu fick jag boka in en tripp mellan Aten och Thessaloniki och tillbaka för att få ihop mina 4 resor. Har jag förstått detta rätt? Flight nr är A3511
Tacksam för hjälp..
 

niklaswik

Medlem
Varje landning borde väl vara en "resa"? Stuttgart-Thessaloniki = 1 segment, Thessaloniki-Aten = 1 segment. Eller är jag ute och cyklar?
 

igelkotten

Medlem
De räknar varje segment som en separat flight har jag för mig... Hade en kompis som testade, körde Arlanda-Aten-Thessnoliki t/r... men på den tiden fanns det ju 50% kupong för inrikesflyget, så inte helt hundra om alla segment var i samma bokning, eller uppdelade i två separata..
 

niklaswik

Medlem
De räknar varje segment som en separat flight har jag för mig... Hade en kompis som testade, körde Arlanda-Aten-Thessnoliki t/r... men på den tiden fanns det ju 50% kupong för inrikesflyget, så inte helt hundra om alla segment var i samma bokning, eller uppdelade i två separata..

Ja det är ju ganska självklart, och jag tänkte som du först, men just den där flighten som trådstartaren tar upp har den egenheten att hela vägen Stuttgart-Thessaloniki-Aten går på samma flightnummer.
 
Toppen