Senaste nytt

Jag har missat min första flight!

Silverfux

Medlem
Paniken när jag öppnar appen går inte att beskriva.... Jag ser bara 1 flight i första bokningen överst i listan över bokningar..., CDG-ARN säger den... Istället för ARN-CDG-ARN som den borde. Klickar på bokningen och mycket riktigt står det DEPARTED på första flighten... Då inser jag mitt misstag, jag har bokat om till fel dag!

Kan börja med att säga att jag hade en bokning med sas arn-cdg-arn i sas go light, bokade morgon flighten för att de andra var flera tusen dyrare. Ville egentligen åka lite senare så jag kunde jobba den dagen. Då kom jag på att man kanske kunde prova Option Town kom ihåg att några här på forumet hade lyckats boka om flighterna i appen efter att de blivit uppgraderade. Sagt och gjort OT ansökt och godkänd. Dagen jag skulle åka närmade sig och jag fick det sedvanliga sms:et att nu kan du checka in... Då ser jag i appen att över raden där man väljer säte kan man välja flight! Klickar på den och ser att 16.10 flighten är tillgänglig. Perfekt tänker jag då kan jag spara in 1 semesterdag. I min lycka över att ha sparat en semesterdag (de är hårdvaluta för mig i år) glömde jag att notera vilken dag jag bokat om till, jag har då lyckats boka om mig till den 19/4 kl 16.10 istället för 20/4 kl 16.10 därav paniken beskriven i första stycket.

Darrandes ringer jag till sas och hoppas att de kan hjälpa mig. Kundsupport svarar, jag erkänner mitt misstag att jag bokat om till fel dag, märkligt tycker han, det ska ju inte gå att boka om, vänta lite, 30 svettiga minuter senare säger han att jag kan få boka om till 16.10 för mellanskillnaden eller till ursprungsbiljetten 07.15 gratis. Tar alternativ två och tackar så väldigt mycket för hjälpen. Lättad över att fortfarande kunna åka iväg. Loggar sedan in på appen och ser att jag kan välja flight igen, 16.10 flighten den 20:e denna gång. Kollar noga datumet flera gånger innan jag vågar trycka...

Kunde sen dra en lättnads suck över att allt verkar ha ordnat upp sig ändå trots mitt misstag.

Så gick det till när jag missade min första flight!
 

ARN-MIA

Medlem
Shit happena som man säger: Missade två flighter från osl-arn. Första avgången missades då den blev delayed men sen time for departure utan att jag noterade det. Njöt ju utav 300 kr pizza hut slices. Fick hjälp i loungen att boka om.
Andra flighten stod jag vid gaten till Arn och agenten bad mig vänta när jag försökte boarda. Tänkte inte mer på det, men sen vinkar hon fram mig och säger full flight tyvärr. Hallå vad hände här egentligen. Visade sig att jag var bokad på flighten 17:05 och jag försökte boarda 17:15 flighten. Aaaaarrrrgggg
Tillbaka till loungen och bli ombokad igen. Dom skrattade åt mig när jag kom en andra gång.
Tredje fligheten kom jag med, men de var oroliga för mig i loungen och kom förbi och sa att jag borde röra på mig. Heldag med norrmän tar tydligen på krafterna och påverkar förmågan att tänka.
 

ARNBER

Medlem
Paniken när jag öppnar appen går inte att beskriva.... Jag ser bara 1 flight i första bokningen överst i listan över bokningar..., CDG-ARN säger den... Istället för ARN-CDG-ARN som den borde. Klickar på bokningen och mycket riktigt står det DEPARTED på första flighten... Då inser jag mitt misstag, jag har bokat om till fel dag!

Kan börja med att säga att jag hade en bokning med sas arn-cdg-arn i sas go light, bokade morgon flighten för att de andra var flera tusen dyrare. Ville egentligen åka lite senare så jag kunde jobba den dagen. Då kom jag på att man kanske kunde prova Option Town kom ihåg att några här på forumet hade lyckats boka om flighterna i appen efter att de blivit uppgraderade. Sagt och gjort OT ansökt och godkänd. Dagen jag skulle åka närmade sig och jag fick det sedvanliga sms:et att nu kan du checka in... Då ser jag i appen att över raden där man väljer säte kan man välja flight! Klickar på den och ser att 16.10 flighten är tillgänglig. Perfekt tänker jag då kan jag spara in 1 semesterdag. I min lycka över att ha sparat en semesterdag (de är hårdvaluta för mig i år) glömde jag att notera vilken dag jag bokat om till, jag har då lyckats boka om mig till den 19/4 kl 16.10 istället för 20/4 kl 16.10 därav paniken beskriven i första stycket.

Darrandes ringer jag till sas och hoppas att de kan hjälpa mig. Kundsupport svarar, jag erkänner mitt misstag att jag bokat om till fel dag, märkligt tycker han, det ska ju inte gå att boka om, vänta lite, 30 svettiga minuter senare säger han att jag kan få boka om till 16.10 för mellanskillnaden eller till ursprungsbiljetten 07.15 gratis. Tar alternativ två och tackar så väldigt mycket för hjälpen. Lättad över att fortfarande kunna åka iväg. Loggar sedan in på appen och ser att jag kan välja flight igen, 16.10 flighten den 20:e denna gång. Kollar noga datumet flera gånger innan jag vågar trycka...

Kunde sen dra en lättnads suck över att allt verkar ha ordnat upp sig ändå trots mitt misstag.

Så gick det till när jag missade min första flight!

Grattis att det har löst sig på så bra sätt. Sen får du nu skicka ett bukett blommor till personen på SAS kundtjänst du pratade med. Det borde egentligen inte vara möjligt att du fick flyga även om du har missat ditt flyg :)
 

agehall

Medlem
Usch - det där är inte roligt. Jag har hitintills inte missat något flyg på det där sättet men det lär väl hända förr eller senare.

Däremot upptäckte jag 12h före avgång att jag inte hade någon biljett IAH-MEX-OAX. Det visade sig att AeroMexico hade haft problem att ta betalt från mitt kreditkort och hade annullerat biljetten. Det var lite stressigt när jag bokade biljetten så jag tittade inte tillräckligt noga och såg därför inte att det saknades biljettnummer i bokningsbekräftelsen så jag får ju skylla mig själv.

Som tur var fanns det platser kvar på samma flighter och priset hade bara gått upp runt USD100 så det var ingen katastrof. Men den där känslan av att saker gått rejält åt pipan är inte skoj...
 

AX22100

Medlem
Med hjälp av lite slarvighet och en iPhone lyckades även jag missa min första flight för inte så länge sedan. Efter sista kvällsflyget från Köpenhamn till Oslo så drar jag mig trött mot hotellet samtidigt som min iPhone påpekar att den har en ny uppdatering av programvaran. Samtidigt passar telefonen på att fråga om jag vill att den uppdaterar sig automatiskt under natten, ja tack svarar jag. Larmet ställs på okristliga 05:30 för avfärd med 07:00 flyget till Arlanda och jag somnar in. Väl nästa morgon vaknar jag och är mycket utvilad, inget konstigt med det tänker jag, tills jag ser att solen är uppe. Klockan är 11:40 och iPhonen är helt avstängd och inget larm har ringt... Nåväl ingen större skada skedd då jag fick sovmorgon och en SAS-agent lät mig boka om till ett eftermiddagsflyg mot mellanskillnaden, till min stora glädje.

Vad har jag lärt mig av detta, lita aldrig på iPhonens automatiska uppdateringar. Märkväl var det här inte första gången jag försov mig av samma orsak, då de automatiska uppdateringarna var nya så var det många som gjorde det. Tydligen kan man fortfarande inte lita på uppdateringarna till 100%.
 

DHXSTHLM

Medlem
Jag har rest sen jag var 18 (hobby) tills idag (jobb) och jag kan stolt säga att jag inte har missat EN ENDA FLIGHT pga av mig själv (dvs hamnat i trafikkö, missat tåget, slarvat med kalendern).

Några gånger har det varit riktigt nära, som HK för 2 helger sen då telefonen ringde när jag var i loungen och blev sedan uppmött där en stackars andfådd värdinna sprang runt på HKIA med en namnskylt med mitt namn på, men annars inga supersvettiga historier.

Men jag känner det på mig, att snart så händer det. O då kommer det att vara riktigt jävla illa.

Flög förra året 114 legs. Så hyfsad track record! =)
 

Funcadelic

Medlem
Skönt att det löste sig! Jag var ytterst nära att missa min flight hem från Genève i Påsk, vilket jag beskrev här. Obehaglig ångest som sprider sig när det håller på att inträffa - jag kan verkligen relatera till din lättnad över att det faktiskt löste sig! :)
 

kaktusen

Medlem
Min (ex)fru hade ett liknande men "motsatt" problem som också ledde fruktansvärd ångest. På Arlanda i god tid på morgonen för incheckning med Norwegian till CPH för möte med en viktig kund:

Norwegian: God morgon
Resande: God morgon, vi checkar in med morgonens flight till Köpenhamn
Norwegian: Ett ögonblick....
Norwegian: Hmmm, jag ser att ni är ute i väldigt god tid!
Resande: Nja... Vi hade tänkt äta lite frukost innan flighten
Norwegian: Jag menar att ni är ute i RIKTIGT god tid. (Småskratt)
Resande:Ehh, vad menar du?
Norwegian: Er flight är inte idag, den är på tisdag om tre månader.
Resande: Va????????????? Kan inte vara sant.
Norwegian: Jo det stämmer. Kolla in bokningen.
Resande: Mother#€#%##, hur är det möjligt att jag bokat fel?!!

Som tur var fanns det gott om platser så det var bara att boka om, betala två biljetter till och vara glad. Hennes chef, min bästa kompis, ringde mig och kunde inte sluta skratta. Själv skämdes fru (ex)Kaktus för mycket och ringde inte förrän senare:)
 

Dr. Miles

Expert
Min (ex)fru hade ett liknande men "motsatt" problem som också ledde fruktansvärd ångest. På Arlanda i god tid på morgonen för incheckning med Norwegian till CPH för möte med en viktig kund:

Norwegian: God morgon
Resande: God morgon, vi checkar in med morgonens flight till Köpenhamn
Norwegian: Ett ögonblick....
Norwegian: Hmmm, jag ser att ni är ute i väldigt god tid!
Resande: Nja... Vi hade tänkt äta lite frukost innan flighten
Norwegian: Jag menar att ni är ute i RIKTIGT god tid. (Småskratt)
Resande:Ehh, vad menar du?
Norwegian: Er flight är inte idag, den är på tisdag om tre månader.
Resande: Va????????????? Kan inte vara sant.
Norwegian: Jo det stämmer. Kolla in bokningen.
Resande: Mother#€#%##, hur är det möjligt att jag bokat fel?!!

Som tur var fanns det gott om platser så det var bara att boka om, betala två biljetter till och vara glad. Hennes chef, min bästa kompis, ringde mig och kunde inte sluta skratta. Själv skämdes fru (ex)Kaktus för mycket och ringde inte förrän senare:)
Jag har inte gått så lång så att upptäckte på flygplatsen men det har hänt att jag har bokat resan i fel månad.

Klicka på rätt månad när ni bokar flyg som avgår i februari/mars | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 
Toppen