Senaste nytt

Letar flygbiljetter till Vietnam.

Brandten

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Stockholm (ARN)
  2. Var är din destination? Phu Quoc (PQC)
  3. När vill/behöver du resa ut? 6 december 2016 +14 dagar
  4. När vill/behöver du komma hem? Behöver vara hemma senast 4 januari då jag ska tlll Las Vegas 5 januari 2017.
  5. Hur länge vill du vara borta? 14-21 dagar
  6. Hur många personer som skall resa? 4 vuxna och 2 barn som är 2 och 3 år.
  7. I vilken kabinklass? Vilken som helst.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) max 12.000 SEK per person. Har 300.000 EB-poäng och 2st 2-4-1 vouchers. Vi kan tänka oss att 2 vuxna flyger business och 2 vuxna flyger "bak" med barnen dit och sedan byter vi vuxna på vägen hem (fortfarande med barnen i ekonomi) alternativt kan vi tänka oss att alla flyger business beroende på vad barnen kostar då jag som sagt bara har 2st 2-4-1.
  10. Vad är det viktigaste för dig? Få byten (grrrrr.....!!).
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Behövs inte.
Kan tänka oss alla möjliga rutter.
SAS till Hong Kong, Thai till Bangkok eller andra förslag. Resan till PQC från flygplatsen innan bör vara så kort och billig som möjligt. Vi kan flyga XXX-PQC i ekonomiklass då jag förstått att sådana små-legs kan kosta mycket om man ska använda 2-4-1 och poäng då det ändå inte ger någon "riktig" business class.
 
Kolla upp Turkish, har direktflyg med bra priser på business IST-SGN, och därifrån gäller Vietnam Airlines. Går varannan timme från SGN till ön, tar 45 minuter. Pris från 400 kr för ekonomi enkel. Finns som sagt massor av avgångar att välja på.
Vi ska till Phu Quoc i början av januari 10 dagar. Har hört väldigt mycket gott om denna ön, och vi älskar Vietnam sedan tidigare.
 

Brandten

Medlem
Kan Tallin boka
ARN-IST ekonomi för cash
IST-SGN business med 2-4-1
SGN-PQC ekonomi

Eller blir det onödigt krångligt och dyrt att splitta upp bokningen sådär?
Kanske bättre att köra 2-4-1 hela vägen i så fall? Läste någonstans om blackout perioder på eurobonusresor under jul/nyår men det var nog på tal om flyg till MNL.
 

Dr. Miles

Expert
Kan Tallin boka
ARN-IST ekonomi för cash
IST-SGN business med 2-4-1
SGN-PQC ekonomi

Eller blir det onödigt krångligt och dyrt att splitta upp bokningen sådär?
Kanske bättre att köra 2-4-1 hela vägen i så fall? Läste någonstans om blackout perioder på eurobonusresor under jul/nyår men det var nog på tal om flyg till MNL.
Jag förstår inte varför du pratar om Amex 2-4-1 och Tallinn här.
Sträckan Ho Chi Minh City - Phu Quoc flygs inte med något Star Alliance flygbolag väl?
 

Brandten

Medlem
Jag förstår inte varför du pratar om Amex 2-4-1 och Tallinn här.
Sträckan Ho Chi Minh City - Phu Quoc flygs inte med något Star Alliance flygbolag väl?
Nej det var det visst inte. Då får vi boka den separat. Som sagt en enkel 1h flygning för 500kr t/r så inga problem.
 
Toppen