Paniken när jag öppnar appen går inte att beskriva.... Jag ser bara 1 flight i första bokningen överst i listan över bokningar..., CDG-ARN säger den... Istället för ARN-CDG-ARN som den borde. Klickar på bokningen och mycket riktigt står det DEPARTED på första flighten... Då inser jag mitt misstag, jag har bokat om till fel dag!
Kan börja med att säga att jag hade en bokning med sas arn-cdg-arn i sas go light, bokade morgon flighten för att de andra var flera tusen dyrare. Ville egentligen åka lite senare så jag kunde jobba den dagen. Då kom jag på att man kanske kunde prova Option Town kom ihåg att några här på forumet hade lyckats boka om flighterna i appen efter att de blivit uppgraderade. Sagt och gjort OT ansökt och godkänd. Dagen jag skulle åka närmade sig och jag fick det sedvanliga sms:et att nu kan du checka in... Då ser jag i appen att över raden där man väljer säte kan man välja flight! Klickar på den och ser att 16.10 flighten är tillgänglig. Perfekt tänker jag då kan jag spara in 1 semesterdag. I min lycka över att ha sparat en semesterdag (de är hårdvaluta för mig i år) glömde jag att notera vilken dag jag bokat om till, jag har då lyckats boka om mig till den 19/4 kl 16.10 istället för 20/4 kl 16.10 därav paniken beskriven i första stycket.
Darrandes ringer jag till sas och hoppas att de kan hjälpa mig. Kundsupport svarar, jag erkänner mitt misstag att jag bokat om till fel dag, märkligt tycker han, det ska ju inte gå att boka om, vänta lite, 30 svettiga minuter senare säger han att jag kan få boka om till 16.10 för mellanskillnaden eller till ursprungsbiljetten 07.15 gratis. Tar alternativ två och tackar så väldigt mycket för hjälpen. Lättad över att fortfarande kunna åka iväg. Loggar sedan in på appen och ser att jag kan välja flight igen, 16.10 flighten den 20:e denna gång. Kollar noga datumet flera gånger innan jag vågar trycka...
Kunde sen dra en lättnads suck över att allt verkar ha ordnat upp sig ändå trots mitt misstag.
Så gick det till när jag missade min första flight!
Kan börja med att säga att jag hade en bokning med sas arn-cdg-arn i sas go light, bokade morgon flighten för att de andra var flera tusen dyrare. Ville egentligen åka lite senare så jag kunde jobba den dagen. Då kom jag på att man kanske kunde prova Option Town kom ihåg att några här på forumet hade lyckats boka om flighterna i appen efter att de blivit uppgraderade. Sagt och gjort OT ansökt och godkänd. Dagen jag skulle åka närmade sig och jag fick det sedvanliga sms:et att nu kan du checka in... Då ser jag i appen att över raden där man väljer säte kan man välja flight! Klickar på den och ser att 16.10 flighten är tillgänglig. Perfekt tänker jag då kan jag spara in 1 semesterdag. I min lycka över att ha sparat en semesterdag (de är hårdvaluta för mig i år) glömde jag att notera vilken dag jag bokat om till, jag har då lyckats boka om mig till den 19/4 kl 16.10 istället för 20/4 kl 16.10 därav paniken beskriven i första stycket.
Darrandes ringer jag till sas och hoppas att de kan hjälpa mig. Kundsupport svarar, jag erkänner mitt misstag att jag bokat om till fel dag, märkligt tycker han, det ska ju inte gå att boka om, vänta lite, 30 svettiga minuter senare säger han att jag kan få boka om till 16.10 för mellanskillnaden eller till ursprungsbiljetten 07.15 gratis. Tar alternativ två och tackar så väldigt mycket för hjälpen. Lättad över att fortfarande kunna åka iväg. Loggar sedan in på appen och ser att jag kan välja flight igen, 16.10 flighten den 20:e denna gång. Kollar noga datumet flera gånger innan jag vågar trycka...
Kunde sen dra en lättnads suck över att allt verkar ha ordnat upp sig ändå trots mitt misstag.
Så gick det till när jag missade min första flight!