David Johansson
Ny medlem
Skulle vilja ha lite hjälp av er som verkar vara kunniga i alla möjliga och omöjliga områden.
Jag har precis (Ett dygn sedan) kommit hem ifrån en lyckad bonusresa (US Airways Dividend Miles)
Hemresan var enligt följande:
SFO - ORD (UA - F)
ORD - WAV (LOT - C)
WAV - ARN (LOT -C)
Vid incheckning på SFO så fick jag hjälp av en agent (Men först efter lite suckande ifrån dem då automaten ej hittade min bokning), agenten fick bara ut boardingkort på sträckan SFO - ORD men sa att han kunde checka bagaget hela vägen till Stockholm.
Han frågade lite och tyckte att jag skulle betala för den andra väskan men eftersom flygningen med LOT medgav två väskor så gav han med sig och fortsatte, han skrev ut taggar , satte på väskorna och skickade iväg dem, på lapparna som jag fick tillbaka stod det bara WAV, så jag frågade en gång extra så att han verkligen hade checkat dem till ARN och han svarade ja.
Väl i Chicago en timmes försening och en språngmarch mellan terminalerna så checkade jag in igen hos LOT, agenten där frågade om jag hade något bagage och ville se slipparna, han knappade in nummren och jag frågade igen om dem var checkade till ARN och fick återigen svaret ja.
Efter flygning till WAV och ett besökt i LOT:s lounge (Som för övrigt var riktigt trevlig) så landade vi på ARN och självklart kom det ingen väska, gick till SAS disken och fick där prata med en väldigt trevlig man som såg att väskorna bara var checkade till WAV och hade snurrat runt där på bagagebandet ett tag och sedan blivit bortplockade och scannade , så dem visste vart dem fanns iaf.
Fick ut en PIR rapport som börjar med ARNLO (Dvs han tyckte att det var LOT:s fel), dem ringde idag och sa att väskorna hade anlänt till Arlanda och skulle bli fraktade till Gävle imorgon.
Nu till den egentliga frågan: Vem tycker ni man skall ställa kraven emot? UA känns mest korrekt för mig
Bifråga: US Dividend Miles var köpta med AMEX, kan detta räknas som att resan är köpt med Amex? Funderar på om jag kan utnyttja kortets försäkring för försening
Jag har precis (Ett dygn sedan) kommit hem ifrån en lyckad bonusresa (US Airways Dividend Miles)
Hemresan var enligt följande:
SFO - ORD (UA - F)
ORD - WAV (LOT - C)
WAV - ARN (LOT -C)
Vid incheckning på SFO så fick jag hjälp av en agent (Men först efter lite suckande ifrån dem då automaten ej hittade min bokning), agenten fick bara ut boardingkort på sträckan SFO - ORD men sa att han kunde checka bagaget hela vägen till Stockholm.
Han frågade lite och tyckte att jag skulle betala för den andra väskan men eftersom flygningen med LOT medgav två väskor så gav han med sig och fortsatte, han skrev ut taggar , satte på väskorna och skickade iväg dem, på lapparna som jag fick tillbaka stod det bara WAV, så jag frågade en gång extra så att han verkligen hade checkat dem till ARN och han svarade ja.
Väl i Chicago en timmes försening och en språngmarch mellan terminalerna så checkade jag in igen hos LOT, agenten där frågade om jag hade något bagage och ville se slipparna, han knappade in nummren och jag frågade igen om dem var checkade till ARN och fick återigen svaret ja.
Efter flygning till WAV och ett besökt i LOT:s lounge (Som för övrigt var riktigt trevlig) så landade vi på ARN och självklart kom det ingen väska, gick till SAS disken och fick där prata med en väldigt trevlig man som såg att väskorna bara var checkade till WAV och hade snurrat runt där på bagagebandet ett tag och sedan blivit bortplockade och scannade , så dem visste vart dem fanns iaf.
Fick ut en PIR rapport som börjar med ARNLO (Dvs han tyckte att det var LOT:s fel), dem ringde idag och sa att väskorna hade anlänt till Arlanda och skulle bli fraktade till Gävle imorgon.
Nu till den egentliga frågan: Vem tycker ni man skall ställa kraven emot? UA känns mest korrekt för mig
Bifråga: US Dividend Miles var köpta med AMEX, kan detta räknas som att resan är köpt med Amex? Funderar på om jag kan utnyttja kortets försäkring för försening