Senaste nytt

Kampen mot tiden, behöver erat råd

Jag har en del poäng sparat och nu är det snart dags att börja bränna en del utav dom tillsammans med två 2-4-1-vouchers.
Den första resan skall jag försöka få in i maj/juni med Lufthansas F till någon trevlig stad, F-upplevelsen är viktigare än resmålet så jag och tjejen kommer vara flexibla för att hitta bra tillgänglighet på platser.
I augusti bär det av mot California och det saknas ännu en del poäng men håller jag mitt vanliga tempo så bör jag ha tjänat in dessa till juli. Då är frågan, tror ni de kommer finnas awardplatser för två pers så tätt inpå där man lite kan få sätta datum eller bör jag säkra upp och köpa biljetter och använda awardresan senare?
Till usa spelar det ingen större roll vilket flygbolag utan bara det är business och *A.
Hur hade ni gjort?
 

palmen

Moderator
Business till USA i augusti kan vara svårt, speciellt om ni bara kan boka någon vecka innan. Ställ in er på att behöva göra minst 1 mellanlandning i Nordamerika på väg till Kalifornien. Ibland går det dock att hitta med turkish direkt till LA men skulle inte räkna med det veckor innan. Generellt kan man utgå ifrån att det blir färre och färre Awards ju närmre avgång du kommer, om de inte skulle släppa fler platser sista veckorna.
Titta redan nu hur tillgängligheten ser ut och räkna med att den inte blir bättre. Finns inget att tillgå nu skulle jag köpa biljett iaf om man verkligen vill åka.
 

henke12

Medlem
Gällande USA-resan i sommar,

BEHÖVER ni åka eller skulle ni lika gärna kunna ha en trevlig semester i Sverige/Europa och inte gråta floder över att USA-resan får vänta?
I såna fall löser det sig säkert om man är lite flexibel framåt sommaren och kan resa med kort varsel :)
 
Toppen