Senaste nytt

Försenat bagage SAS

Fixter

Medlem
Hej,jag kom precis till Luleå efter o vart på tjänsteresa och nu fick jag veta mitt bagage från Ängelholm inte kommit med utan beräknas väl anlända senare ikväll.

Har man rätt till ersättningar osv? Jag har ju inte betalat resan själv utan den står arbetsgivaren för, dock är ju dator, kläder osv på villovägar?
 

pswe

Medlem
Hej,jag kom precis till Luleå efter o vart på tjänsteresa och nu fick jag veta mitt bagage från Ängelholm inte kommit med utan beräknas väl anlända senare ikväll.

Har man rätt till ersättningar osv? Jag har ju inte betalat resan själv utan den står arbetsgivaren för, dock är ju dator, kläder osv på villovägar?
modigt att checka in dator....
ersättning på hemväg är möjligt, men ganska ovanligt, men arbetsgivaren har väl förhoppningsvis köpt en vettig reseförsäkring till dig, annars inte mycket att hämta
 

JoelG

Medlem
Få bagaget samma dag på en hemresa skulle jag nog inte tro är möjligt, mer än att Jetpak levererar den hem. Tror det handlar mer om goodwill än rättighet ifall man får ersättning. Fick 100 EUR vid 1 dags försenat bagage på en resa från Barcelona till Stockholm via Oslo i SAS Plus.
 
Last edited:

Fixter

Medlem
Fick hem bagaget 4 timmar efter jag landat i Luleå! Vette fan om man orkar eller om de är värt o dra det vidare?
 

ekf

Medlem
Fick hem bagaget 4 timmar efter jag landat i Luleå! Vette fan om man orkar eller om de är värt o dra det vidare?
Det verkar ju vara riktigt bra skött. Jag skulle inte ens bry mig om att skriva ett klagomail...
När min väska inte kommit med så har det alltid tagit minst 1 dag att få den levererad, ibland många dagar...
 

palmen

Moderator
Man brukar väl inte få någon ersättning när det gäller försening av bagaget på hemresan?
 

Johanna

Medlem
Utav mina 150+ resor senaste 1,5 året är det första gången väskan inte är med,och ned dom inkonsekventa rutinerna i security avseende om dator ska tas ur skydd eller inte så checkar jag in den..iaf inom Sverige
Jag skulle aldrig våga checka in dator. För många jag hört som blivit av med den även om många även klarar sig. Inte värt chansen. Möjligtvis jobbdatorn där jag inte har något på hårddisken :)
 
Toppen