Senaste nytt

Bra spahotell i Köpenhamn

kexxcream

Medlem
Tänkte överraska en vännina med ett spabesök i Köpenhamn och undrar vilka erfarenheter det finns här gällande spahotell. Jag gjorde lite sökningar i forumet och det verkar finnas en del som rekommenderar Kong Arthur. Det såg bra ut, men har oturen att det inte fanns något rum tillgängligt 30 april - 1 maj.

Det som önskas är nära avstånd till ströget/centrum.

Vad är alternativet efter Kong Arthur?
 

kexxcream

Medlem
Efter 2 timmars letande så landade jag i hotellet Kurhotel Skodsborg som ligger cirka 20 minuter med bil norr om Köpenhamn. Priset var helt okej (2000 kr per natt för två personer) men det har att göra med att det är en helg, annars ligger det på 1500 kr.

Gratis frukost och parkering inkluderat i priset.

För den som är nyfiken hur det ser ut:

Screenshot 2016-04-17 at 14.13.55.png
 

Erik M

Medlem
Jag tycker att Axel Guldsmeden förtjänar att nämnas i sammanhanget!

Vissa här på forumet gillar nog också att det är nära till den trevliga Mikkeller-baren på Viktoriagade.
 

kexxcream

Medlem
Jag tycker att Axel Guldsmeden förtjänar att nämnas i sammanhanget!

Vissa här på forumet gillar nog också att det är nära till den trevliga Mikkeller-baren på Viktoriagade.

Ser väldigt imponerande ut på bilderna hos TripAdvisor från andra som har varit där. 2900 kr per natt utan frukost är något att fundera över. Ska def. överväga denna nästa gång det blir att åka över till andra sidan sundet. Tack för tipset!
 

Agö

Medlem
Efter 2 timmars letande så landade jag i hotellet Kurhotel Skodsborg som ligger cirka 20 minuter med bil norr om Köpenhamn. Priset var helt okej (2000 kr per natt för två personer) men det har att göra med att det är en helg, annars ligger det på 1500 kr.

Gratis frukost och parkering inkluderat i priset.

För den som är nyfiken hur det ser ut:

Visa bifogad bild 51482
Åkt förbi många gånger, ligger härligt till och har en spännande historia. Ser gärna en liten rapport.

Här får du grymt tips på resto som matchar det romantiska sinnet:
Den Rde Cottage - Cottagerne
 

Agö

Medlem
Efter 2 timmars letande så landade jag i hotellet Kurhotel Skodsborg som ligger cirka 20 minuter med bil norr om Köpenhamn. Priset var helt okej (2000 kr per natt för två personer) men det har att göra med att det är en helg, annars ligger det på 1500 kr.

Gratis frukost och parkering inkluderat i priset.

För den som är nyfiken hur det ser ut:

Visa bifogad bild 51482
Toppenrecension av maten på Skodsborg. Måste nog bli ett besök där snart.

Anmeldelse: The Restaurant by Kroun - Restaurant og café | AOK
 

LarsCph

Medlem
Holder med på Axel Guldsmeden - der er to penthouse suiter med hver sin private udendørs spa på taget med udsigt over København. Det er ret fantastisk og kan anvendes året rundt.

Ellers er Crowne Plaza Copenhagen også godt og hvis man køber i god tid er suiterne på top floor helt rimelige i pris, store og med panorama udsigt over København. Oplagt til in-room dinner. Jacuzzi og generelt rigtig lækkert værelse. Inkluderer adgang til club lounge som serverer helt fin morgenmad inklusive i prisen samt drinks/snacks om aftenen. Ingen grund til at købe ekstra morgenmad udover.
 
Toppen