Senaste nytt

Medlemsrecension: Äntligen Etihad

BusinessClass

Redaktör
Av: ACervin Etihad har varit på radarn i flera år, men av olika anledningar så har det inte blivit av. Har blivit en hel del med Emirates och Qatar i business de senaste åren så det skall bli intressant att jämföra. Med hjälp av American Airlines poäng inköpta på den gamla goda USDM tiden bokade…
 
bra skrivet, men handlar det om business class eller? du nämner det i princip aldrig direkt, och så blev du runtvisad i first class... jag blir förvirrad..
 

ACervin

Medlem
bra skrivet, men handlar det om business class eller? du nämner det i princip aldrig direkt, och så blev du runtvisad i first class... jag blir förvirrad.

Jag flög i business hela vägen. Första klass vara bara en rundvisning. Jag har faktiskt bokat första klass Brisbane-Abu Dhabi den 2 juni med Etihad, och det skall bli intressant att jämföra, men egentligen tror jag inte att det finns den minsta anledning till det. Business är tillräckligt bra!
 

Storsteffe

Medlem
Jag flög i business hela vägen. Första klass vara bara en rundvisning. Jag har faktiskt bokat första klass Brisbane-Abu Dhabi den 2 juni med Etihad, och det skall bli intressant att jämföra, men egentligen tror jag inte att det finns den minsta anledning till det. Business är tillräckligt bra!
Trodde jag också tills jag fick prova Emirates First av en slump, en ny sjuka har infunnit sig...
 

Alf

Medlem
Tack för bra recension. Du håller stilen med att på ett trevligt och humoristiskt sätt beskriva dina resor och upplevelse. Nog tycker jag det lutar åt Etihad i dessa jämförelser. Det som talar för Qatar är att de flyger från ARN. Det gör visserligen även Emirates men dessa väljer jag bort eftersom dom har tre stolar i bredd i C klass på sin 777. (Det skulle i så fall vara för baren i 380).
 
Den här recensionen har jag väntat en hel vecka på att kunna läsa - befinner mig i Östafrika där internet ibland fungerar men oftast inte alls... Men det var värt det för en så trevligt skriven berättelse.
Jag har erfarenhet av Qatar i Y och C, samt Emirates i alla klasser och med de flesta plantyper som de använder, så din recension av Ethiad var intressant ur den aspekten. Har inte flugit med dem - än, men det måste jag göra efter att ha läst din text. Synd bara att de inte satsat alls på Skandinavien. Det borde väl finnas underlag även för dem.
 
Toppen