Senaste nytt

Ersättning när flyg är försenat

SvartMjolk

Medlem
För cirka två år sedan var jag på väg från GOT till AMS med SK (via CPH). Planet från AMS till CPH gick inte alls på grund av tekniskt fel. Vi fick därför vänta på ett nytt flyg som skulle ta oss från AMS till CPH. På grund av det blev vi några timmar försenade och missade vår anslutning till GOT. Alla passagerare som skulle vidare till andra orter blev inkvarterade på hotell utom vi som skulle till GOT. Vi blev intryckta i en taxi. Vi var till slut hemma vid GOT omkring 4, 5 timmar senare än vi skulle vara.Dagen efter skriver vi till SK och kräver ersättning. Efter cirka 3 månader dök det upp vouchers till ett värde av 30 € per person.

Någon annan som har koll på om vi hade kunnat fått mer pengar om vi hade överklagat?
 

Alx

Medlem
Det beror på vad SAS egentliga orsak till förseningen var. Tekniskt fel är inte en acceptabel förklaring då det inte säger någonting. Alldeles oavsett om det var extraordinär orsak eller inte hade jag blivit duktigt förbannad på att SAS ens kommer på idén att skicka en ynka voucher på 30€ (täcker nätt och jämnt avgiften för att använda vouchern vid bokning av flyg). Det visar bara hur lite de verkligen bryr sig om vilka konsekvenser de orsakar sina kunder.
 

SvartMjolk

Medlem
Tack för alla svar. Jag ska se om det finns något mer att göra. Till saken är att SK endast gav mig vatten att dricka på vägen upp. Krävde dock en smörgås, vilket de efter en lång diskussion ordnade.
 
Toppen