Senaste nytt

Nya statuskrav (och: QR IT är nya SK IT?)

Flying Finn

Medlem
Jag kunde inte låta bli att ta några härliga screenshots på QR:s sajt. Jag kan inte begripa hur ett rikt flygbolag från Gulfstaterna kan ha en så skräpig websajt. Jag skulle nog kräva lite QC från kodnisseavdelningen...

QR1.jpg

Försökte luska ut om Privilege Club är ett gott alternativ efter deras nya sänkta poängkrav. Tydligen blir det nog ingen QR för mig med så lysande service på webben... Måste t.o.m. öppna MSIE och byta sekretessinställningarna. Ett stort minus.

Dessutom så triggar varje lilla menyval eller inmatning av data en obligatorisk väntepaus... Det är inte IB, utan QR! Argh. Det kan inte krävas siesta i varje sväng...

QR2.jpg

Här är dock de nya nivåkravena...

Qatar Privilege Club
nivåkrav fr.o.m. 1.7.2016

Gold (OW Sapphire) - 300 QP på 12 mån (återkval: 270 QP på 12 mån eller 540 QP på 24 mån)
Platinum (OW Emerald) - 600 QP på 12 mån (återkval: 540 QP på 12 mån eller 1080 QP på 24 mån)

Tyvärr kunde jag inte ge några fina exempel. Dessutom så skulle jag ha räknat mina MR i QP för att jämföra med BAEC TPs.

Skillnaden är dock inte stor, men kanske ett alternativ för er på ARN med QR som ett direkt alternativ? För övrigt noterade jag att AY i ekonomi ger riktigt uselt i QPs.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen