Senaste nytt

Jag blir inte klok på hur Accor räknar

henrik l

Medlem
Igår kväll damp det ned ett mail som gratulerade mig till att ha förlängt min platinumstatus ytterligare ett år. Det konstaterades att jag hade 18 nätter och ca 36 000 poäng de senaste 12 månaderna, vilket stämmer ganska bra. Det som gör mailet lite märkligt är att jag kvalificerade mig för första gången för Platinum i juli -15 och enligt mitt excelblad har jag ca 2500 p kvar innan jag återkvalificerar mig. Jag tackar ju för detta, eftersom jag tänkt att släppa mitt platinum med de nya kvalificerigsreglerna. På min Accorsida står det dock att statusen gäller till sista juli 2016. Är det någon annan som har fått förlängt i förtid?
 

Thornado

Medlem
Jag fick ett precis likadant mail igår, och även för mig så gäller dock statusen (enligt hemsidan och appen) bara till samma datum som tidigare (juni 2016).

The loyalty programme is evolving står det ju:
"Any higher status acquired in 2016 is valid until 31 December 2017."

Så förhoppningsvis så innebär detta att vi borde vara Platinum till slutet av 2017, men att det inte hunnit uppdateras i systemet än.
 

olo

Medlem
Jag fick också mejlet som gratulerade mig till min guldstatus. Jag har bara varit medlem sedan i somras och guld sedan i augusti så behöver de sista månaderna för att nå platinum.
Det kändes lite märkligt utskicket.
 

Accor

Företagsrepresentant
Hejsan!
Jag kan dessvärre inte svara i detalj men kan återkomma nästa vecka mer med info i så fall. Det som är sagt är att vi kommer inte nedgradera till lägre nivå om man ligger nära den statusmatch i poäng/övernattningar som man har.

Läs mer här: The loyalty programme is evolving

Mvh
AccorHotels Scandinavia & Finland
 

olo

Medlem
Jag kan dessvärre inte svara i detalj men kan återkomma nästa vecka mer med info i så fall. Det som är sagt är att vi kommer inte nedgradera till lägre nivå om man ligger nära den statusmatch i poäng/övernattningar som man har.
Frågan är till när jag har på mig att nå nästa statusnivå?
Det står "Validity of your status:31/08/2016" på min sida. Är det till dess har behöver få in poängen, eller är det till årskiftet när programmet görs om? Eller är det redan försent?

Jag hade som mål att nå platinum nu under året, vilket jag borde kunna lyckas med - om tid fortfarande finns kvar. Med de nya reglerna lär det inte hända fler gånger, som om det inte finns en chans nu är det lika bra att byta program med en gång...
 

Accor

Företagsrepresentant
Frågan är till när jag har på mig att nå nästa statusnivå?
Det står "Validity of your status:31/08/2016" på min sida. Är det till dess har behöver få in poängen, eller är det till årskiftet när programmet görs om? Eller är det redan försent?

Jag hade som mål att nå platinum nu under året, vilket jag borde kunna lyckas med - om tid fortfarande finns kvar. Med de nya reglerna lär det inte hända fler gånger, som om det inte finns en chans nu är det lika bra att byta program med en gång...

Hej! Okej jag förstår. Kan jag återkomma till dig på måndag så ska du få ett mer utförligt svar.
Trevlig helg! Mvh Hanna
 
  • Gilla
Reactions: olo

Accor

Företagsrepresentant
Hej igen,
Vi väntar på feedback från vårt huvudkontor I Paris så informationen har varit lite förvirrande. Återkommer så fort vi fått svar.
Mvh Hanna
 
  • Gilla
Reactions: olo

Accor

Företagsrepresentant
Hej,
Ifall ni blir uppgraderade under 2016 kommer er status att gälla till och med den 31 december, 2017. Ifall det står på ert konto att poängen gäller till och med den 31/08/2016 eller annat datum, ska det stämma. Om ni fortfarande har frågor eller undrar över något så får ni gärna maila oss det mail som ni fick så kan vi titta på det och se vad det är som gäller. event.scandinavia@accor.com. Ha en bra dag!/Med vänlig hälsning AccorHotels Scandinavia & Finland
 
Toppen