Senaste nytt

Fråga för någon superexpert - vilket typ av flyg?

MegaFlyer

Medlem
Har en fråga som jag inta kan hitta svaret på.

Turkish flyger från Tunis till Istanbul med olika typer av flygplan - både wide- och narrow-body (Airbus 330 och 319) olika dagar i veckan.

Jag skulle vilja ha reda på vilka flighter körs med respektive modell av flyg. Finns det något bra sätt att kolla detta och få en överblick, utan att behöva göra massa sökningar på individuella flighter och dagar?

Siktar för övrigt på en resa till Kuala Lumpur från Tunis i business och priset ligger stabilt runt €1,000, både före och efter nyår. (Kanske passar någon annan också).

Tack på förhand!
 

AABack2ARN

Medlem
Tidtabellssökningen i ExpertFlyer torde vara ett alternativ som kan ge en överblick. Flightstats.com men då måste du söka per dag och kan dessutom bara ange dagar i direkt anslutning till dagens datum. Flightradar men då måste du söka per flygnummer.

Star Alliance har en tidtabellsökning på sin hemsida där du kan få 7 dagar från ett givet datum

Star Alliance Flight Search - Star Alliance
 

Dr. Miles

Expert
Jag skulle vilja ha reda på vilka flighter körs med respektive modell av flyg. Finns det något bra sätt att kolla detta och få en överblick, utan att behöva göra massa sökningar på individuella flighter och dagar?
Sökning på ExpertFlyer kanske?
Så här ser det ut på ExpertFlyer. (sökning av Istanbul -> Tunis)

Screenshot20160413_01 TK.png
 

AABack2ARN

Medlem
Uppenbarligen känns ju TK661 som störst chans när det gäller att få en widebody. Men är inte Turkish ökända för att vara lite veliga när det kommer till flygplanstyper. Så att hänga upp en resa som skall äga rum i slutet av året på vad de nu har schemalagt för flygplanstyp känns vanskligt.
 

Friskytten

Medlem
Jag skulle vilja ha reda på vilka flighter körs med respektive modell av flyg. Finns det något bra sätt att kolla detta och få en överblick, utan att behöva göra massa sökningar på individuella flighter och dagar?
Tidtabellen i ExpertFlyer som Dr. Miles rekommenderar är bättre (vad avser flygplanstyp) än den tidtabellsfunktion som finns i KVS Tool.

En simpel variant som är bra ibland är att söka på +/- 2 dagar i ITA Matrix och visa resultatet som timebars. Där kan man hovra med muspekaren på flighterna så visas flygplanstyp.
itam1.png

itam2.png
 
Toppen