Senaste nytt

Ta sig ut från F-piren på Oslo

Jag gick i helt andra tankar och passerade passkontrollen in till F-piren på OSL. Den enda människa som jag hittade att fråga påstår att det inte går att gå ut igen när man väl har gått in. Är det verkligen så? Och om det går att komma ut igen, var gör jag det? Har letat runt lite men utan att hitta någon utgång.

Vill helst slippa att sitta här i en timme, och hade ju tänkt hänga i loungen.
Känner mig som en oerhört omedveten resenär för tillfället...
 

agehall

Medlem
Vänta nu - du råkade alltså gå så långt bort som det går att gå på OSL och passerade en passkontroll innan du vaknade? Det är rätt imponerande!
Har tyvärr ingen aning om hur man kommer ut därifrån. Fråga folket som har kiosken kanske?
 
Vänta nu - du råkade alltså gå så långt bort som det går att gå på OSL och passerade en passkontroll innan du vaknade? Det är rätt imponerande!
Har tyvärr ingen aning om hur man kommer ut därifrån. Fråga folket som har kiosken kanske?
Ja alltså skulle flyga därifrån och tänkte att loungen brukar ligga någonstans på vägen... :oops:
Mycket jobb och lite sömn senaste tiden. Behöver semester (utan byte på OSL då)
Jag har varit i den sitsen en gång, Fick hjälp av en gateagent att ta mig ut igen!
Jag hittade en som kunde släppa ut mig tillslut, men då skulle jag behöva dra igenom en ny säkerhetskontroll så jag hoppade över det.
F-piren är ju helt värdelös. Det mest spännande där är en toalett. Och antal eluttag på hela F-piren kan jag räkna på ena handens fingrar.

Någon liten information om att man inte kan komma tillbaka ut hade varit trevligt. Det kanske finns(?) men uppenbarligen inget tydligt nog för en trött Jakob
 

GillBates

Medlem
I Göteborg går det utmärkt, bara att visa passet så är man tillbaka inne i huvudterminalen igen! Precis som om man är en ankommande passagerare.
Och på Oslo så är det inte samma passkontroll man passerar, utan hamnar i en lång korridor avskilt avgående passagerare.
Så på de flygplatser där man skiljer på ankommande/avgående blir det alltså problem, right?
 
Toppen