Senaste nytt

Återbetalning av Optiontown på resor efter 25 april?

Vaniljvodka

Medlem
Pratade med goddag yxskaft-kundtjänst nu och först hade agenten ingen aning om att de skulle sluta med OT-samarbetet. Jag läste då upp vad som stod på deras hemsida och undrade hur det var med bokningar som gjorts innan detta träder i kraft. Först sa han att gamla OT-ansökningar fortfarande kommer gälla, men eftersom han var helt ovetande om situationen för några sekunder sen så frågade jag om han inte kunde kolla med någon som säkert visste. Var då borta i några minuter och när han kom tillbaka så sa han samma sak: Alla ansökningar som gjorts fram till nu skulle behandlas på samma sätt som tidigare, men från och med 25 april (eller egentligen från och med nu hävdade han) skulle inga nya OT-ansökningar kunna göras.

Återstår väl då att se ifall folk kommer få igenom några gamla försök till uppgraderingar.
 

Agö

Medlem
Pratade med goddag yxskaft-kundtjänst nu och först hade agenten ingen aning om att de skulle sluta med OT-samarbetet. Jag läste då upp vad som stod på deras hemsida och undrade hur det var med bokningar som gjorts innan detta träder i kraft. Först sa han att gamla OT-ansökningar fortfarande kommer gälla, men eftersom han var helt ovetande om situationen för några sekunder sen så frågade jag om han inte kunde kolla med någon som säkert visste. Var då borta i några minuter och när han kom tillbaka så sa han samma sak: Alla ansökningar som gjorts fram till nu skulle behandlas på samma sätt som tidigare, men från och med 25 april (eller egentligen från och med nu hävdade han) skulle inga nya OT-ansökningar kunna göras.

Återstår väl då att se ifall folk kommer få igenom några gamla försök till uppgraderingar.
Det här är ju BREAKING NEWS om det stämmer. Jag anmäler ditt inlägg för utbrytning.
 

bubblan

Medlem
Pratade med goddag yxskaft-kundtjänst nu och först hade agenten ingen aning om att de skulle sluta med OT-samarbetet. Jag läste då upp vad som stod på deras hemsida och undrade hur det var med bokningar som gjorts innan detta träder i kraft. Först sa han att gamla OT-ansökningar fortfarande kommer gälla, men eftersom han var helt ovetande om situationen för några sekunder sen så frågade jag om han inte kunde kolla med någon som säkert visste. Var då borta i några minuter och när han kom tillbaka så sa han samma sak: Alla ansökningar som gjorts fram till nu skulle behandlas på samma sätt som tidigare, men från och med 25 april (eller egentligen från och med nu hävdade han) skulle inga nya OT-ansökningar kunna göras.

Återstår väl då att se ifall folk kommer få igenom några gamla försök till uppgraderingar.

Vi får se efter 25e april vad som händer med det som redan är betalt och väntar, om det systematiskt nekas eller om någon faktiskt blir uppgraderad. OM dom lägger ner projektet vem ska då se efter det som redan är betalat?

Svaret du fick när personen dubbelkollade låter nog mer som en kvalificerad gissning ifrån kundservice Team leader. Om det inte redan hade gått ut PM internt till alla ifrån gruppchef som var först på plats, då har ingen fått det.


Skulle ringa igen om jag var du och prata med nästa person som svarar och fråga när/om infon gick ut om att OT kommer behandlas eftersom.
 

stensth

Medlem
Hva hvis jeg allerede har betalt for en OptionTown-oppgradering og skal reise etter 25. april?Har du forespurt om en oppgradering hos OptionTown og først skal reise etter 25. april 2016, vil du få refundert de pengene du har forhåndsbetalt. Oppgraderinger med OptionTown gis altså ikke for reiser etter 25. april 2016.
 

goransson

Medlem
Då lär man ju få pengarna återbetalda några dagar efter avresedatum, tvivlar OT återbetalar i förtid. Som sagt lär de ha pengarna i en kortsiktig räntefond.

Surt då jag har pröjsat OT för flyg i Juni, Augusti och Oktober..

Samma här. Har inne 6st OT Plus => Business nu, varav sista resan i december... Hoppas bara att OT inte går i konkurs...
 

Johanna

Medlem
Tror att SAS uppdaterat Uppgradera din flygresa - SAS , att resenären ska kontakta Optiontown läste jag nog inte igår:

Note! it’s no longer possible to upgrade via Option Town.
If your flight is scheduled starting April 25 please contact Optiontown to get a refund.
Borde inte de enkelt ha koll på vilka som har betalat för uppgraderingar med SAS och återbetala. Istället för att jag ska kontakta dom?

Var fick du infon ifrån? Hittar inte den på SAS sida.
 
Last edited:

mha321

Medlem
Borde inte de enkelt ha koll på vilka som har betalat för uppgraderingar med SAS och återbetala. Istället för att jag ska kontakta dom?
Det borde det vara. Men samtidigt tjänar väl OptionTown lite på att vänta med återbetalningarna, så det finns inget incitament för dem att betala tillbaka tidigare. Det gör dem ju knappt ens något om kunden blir jättemissnöjd - eftersom SAS ändå har sagt upp avtalet.
 

Vaniljvodka

Medlem
Borde inte de enkelt ha koll på vilka som har betalat för uppgraderingar med SAS och återbetala. Istället för att jag ska kontakta dom?

Var fick du infon ifrån? Hittar inte den på SAS sida.

Står ju på SAS sida om man klickar på länken du citerar.

Håller verkligen med om att de borde höra av sig till mig då det är dom som ändrat i sitt samarbete.
 
Toppen