Senaste nytt

Någon som testat Icelandair Saga Class?

Matsson

Medlem
Hej
Ska till New York i höst. Någon som testat Sagaclass på Icelandair?Kostar mindre än övriga bolag.
Att stolen är äldre modell vet jag men hur är den mjuka produkten, mat ,service,transfer på Keflavik osv.
Glad för svar.
 

XXX

Medlem
Har aldrig åkt med dom till USA men ett flertal gånger till Island. Stolar typ 1:a klass i USA som är breda och rymliga men inte mycket att fälla. För dagsflygningar är det säkert ok men säkert inte helt enkla att sova i på natten. Mat och vin är inget att ljubla över. Tror inte ens champagne serverades och rödvinet var en billig plastflaska om jag kom ihåg rätt.

Flygplatsen är bra och även om jag som sagt aldrig byt där så kommer och går ju alla planen på ungefär samma tid så det är säkert smidigt. Inte långt att gå heller. Bra tax free.

Jag skulle kunna tänka mig Icelandair dels om man gör ett stopp på Island, som kan vara väl värt, eller att man skall till någon av de lite mer udda destinationer som dom flyger till så man slipper någon av de större i USA. Men för service etc. finns det mycket bättre alternativ.
 
Toppen