Senaste nytt

Dubai & Mauritius med Emirates i business class. Del 1

segra

Medlem
Förväntningarna var höga när vi anlände till Köpenhamns flygplats för att checka in vårt bagage som var av modell större.Som tur är så har Emirates generös bagagevikt (40kg/pers samt fri golfbag och 12 kg handbagage) så det gick otroligt smidigt. Incheckningen tog bara någon minut och de gav oss en lounge voucher till CPH Apartment samt informerade oss om fast track i säkerhetskontrollen. Max 10 minuter efter ankomst till flygplatsen så satt vi i loungen.

P1010265.jpg

P1010266.jpg

Utbudet i loungen var väl inget direkt att skriva hem om men där var lugnt & skönt i alla fall. Lite bullar med ost, skinka samt kycklingspett och sallad. Utbudet i Novia loungen sidan om var bättre enligt mina barn som gick in där för att hämta något att äta i stället. Rött & vitt vin fanns också men det gällde att spara sig till champagnen på flyget.:cool:

Nu till det viktigaste, det som vi alla sett fram emot sedan vi bokade. Emirates business class! Förväntningarna var skyhöga efter alla reportage, bilder och forum man lusläst sedan vi bokade 4 månader tidigare. Ombordstigningen gick väldigt smidigt och vi tillsammans med passagerare i first kunde i lugn & ro lägga undan vårt bagage och sätta oss tillrätta innan "de andra" där bak fick gå på. Nästan omedelbart så serverades champagne eller apelsin juice (Svårt val!) samt en varm handuk för att torka av dammet som economy passagerarna drog upp när de passerade oss på väg till sina minimala stolar längre bak!:cool: Detta blir en riktigt bra semester tänkte jag när jag satt där med champagne glaset i handen och smålog. Barnen var inte kontaktbara då de redan fått på sig noice cancelling lurarna, fällt stolen i sovläge och med fjärrkontrollerna i handen börjat utforska ICE. ( ICE= Emirates underhållningssystem)

P1010316 - Version 2.jpg

P1010268 - Version 2.jpg

P1010284.jpg

P1010285.jpg

P1010301 - Version 2.jpg

P1010328 - Version 2.jpg




Efter att helt enligt tidtabell lyft i tid så var det dags att utforska vad som bjöds på i mat & dryckväg. Vi valde lite olika alternativ och alla var väldigt nöjda med maten som serverades.

P1010348.jpg

P1010354.jpg

P1010369.jpg



När maten var avklarad så var det dax att fälla tillbaka stolen och utforska utbudet i ICE. Valet föll på Mission impossible 4 och till den så beställdes påfyllning av portvinet in samt ytterligare ett glas champagne & lite nötter. När sedan filmen var avklarad så började inflygningen till DXB att närma sig och Emirates leende personal gick runt och delade ut fast track vouchers för immigration till oss.
Dessa vouchers visade sig vara överflödiga då det var nästan helt tomt i immigration när vi kom. 10 min efter landning var vi igenom alla formaliteter och gick mot bagaget. Priority taggarna på vårt bagage fungerade perfekt och samtliga väskor var där direkt när vi kom dit. Snabbt ut till disken för chauffeur-drive och våra 2 bokade Volvo V70 stod och väntade på oss. Fantastiskt att bara flyta igenom en resa på detta sätt. Allt klaffade perfekt från början till slut och det bästa är att vi har ytterligare 3 flighter kvar innan vi åter är tillbaka i kalla Sverige. NU KAN MAN ALDRIG MER ÅKA ECONOMY!

Återkommer med rapport från Dubai samt Mauritius med tillhörande flyg när tid finns. Slänger in några bilder från Dubai & Mauritius så länge.

DSC_0054.jpg

DSC_0074.jpg

DSC_0034.jpg

P1010443.jpg

P1010409.jpg

DSC_0317.jpg

DSC_0322.jpg

P1010644.jpg

DSC_0121 - Version 2.jpg

DSC_0223 - Version 2.jpg

DSC_0181 - Version 2.jpg
 
Last edited:
Verkar som ni haft en underbar semester. Hade ni för mycket baggage eller var det ett specialpris på Volvisar?
Själv jag försöker undvika bilar som man har tillgång till hemma, men det är jag. :)
 

segra

Medlem
Emirates använder Volvo V70 till Business class och MB -E200 till First. Inget man kan välja själv.Ingår i biljetten.
 
Toppen