Senaste nytt

Hur hanteras SAS Plus inrikes i USA?

Hej,

Då SAS har en kampanj om SAS Plus till USA och jag funderar på en tripp undrar jag hur SAS plus motsvaras inrikes i USA. Säg att man ska vidare från New York eller Chicago med tex United. Är det deras bättre/främre del man sitter i eller är det vanlig ekonomi?
 

AABack2ARN

Medlem
Såpass vanlig ekonomi att du inte ens kan välja United Plus (som är ekonomiklass med några cm extra benutrymme) om du inte har elitstatus hos United.
 
Såpass vanlig ekonomi att du inte ens kan välja United Plus (som är ekonomiklass med några cm extra benutrymme) om du inte har elitstatus hos United.

En av de värsta, om inte THE värsta, flygningar jag har varit med om. IAD till LAS, över 4 timmar i ett skruvstäd. Kontrasten mot Plus mellan CPH-IAD var enorm. Kommer att undvikas till varje pris i framtiden (United ekonomi alltså).
 

chazzie

Medlem
En av de värsta, om inte THE värsta, flygningar jag har varit med om. IAD till LAS, över 4 timmar i ett skruvstäd. Kontrasten mot Plus mellan CPH-IAD var enorm. Kommer att undvikas till varje pris i framtiden (United ekonomi alltså).

Jag hade det tvivelaktiga nöjet att åka EWR-LAX i över 5 timmar på det sättet, att flighten var knökfull hjälpte inte heller... Hemresan med Air Canada via Vancouver var ack så mycket trevligare. Lyckligtvis var jag trött på EWR-LAX och har inga problem att somna i ekonomiklass :D
 

Henrico

Medlem
Jag har alltid gått in och gjort en uppgradering till United economy plus på längre inrikes. Annars blir det tyvärr som sagt helt vanlig econony.

Brukar kosta mellan $50-80.
 

igelkotten

Medlem
Jag har brukar fråga snällt om Economy+ i receptionen på United Club, och 80% av gångerna av säkert 20-30 United-flygningar har det lyckats. Utan kostnad.
 

olo

Medlem
I SAS Plus har man rätt till två handbagage och 1 datorväska, vilket även skall gälla på anslutningsflygen.
Reser du till/från Asien eller USA i SAS Business eller SAS Plus får du ha två handbagage med ombord som vardera väger max 8 kg, det gäller även dina anslutningsflyg.
Det står inga undantag här, så gäller det även på icke-SAS-flyg?
 

agehall

Medlem
Det står inga undantag här, så gäller det även på icke-SAS-flyg?
Hur kan du resa i SAS Plus om du inte reser med SAS..? Om du kommer med två handbagage på anslutningar med andra bolag kommer du nog att få en otrevlig överraskning.

Som nästan alla flygbolag, så utgår SAS här ifrån att anslutningarna är med samma bolag. Så fort du hamnar hos en partner så blir situationen annorlunda och väldigt mycket mer komplicerad än vad man kan skriva ut. I praktiken måste du läsa fare rules etc för att få hela sanningen och jag vågar påstå att inte ens 90% av de som hänger här inte fixar det korrekt. Därför måste man förenkla grovt när man presenterar det för en bred publik.
 
Toppen