Senaste nytt

Flyga SAS Go som silver, checka in "ett extra bagage"

Volatyle

Medlem
Hej,

Som silverförmån står det att jag, när jag flyger med SAS får checka in ett extra bagage. Innebär det i praktiken då att jag kan välja en SAS GO-biljett och sedan checka in ett extra bagage (som mitt enda bagage givetvis)?

Vol
 

Funcadelic

Medlem
Bagage ingår redan i SAS Go, så i så fall kan du ta med dig två väskor. Köper du SAS Go Light kan du däremot ta med dig ett bagage utan kostnad.

Edit: Mer info här
 

Volatyle

Medlem
Utvecklar lite;

Jag har hittat SAS-resa hem från Split->Göteborg den 24:e aug för endast 994kr, men av någon anledning får jag bara detta priset när jag bokar via Apollo (fann den genom momondo).

På apollos bokning måste jag "välja" bagage eller ej (+125kr) men jag är ju silver och kärran kommer ju köras av SAS. Varför denna biljett inte finns på SAS hemsida till det priset förstår jag inte riktigt..
 

Abbs

Medlem
Utvecklar lite;

Jag har hittat SAS-resa hem från Split->Göteborg den 24:e aug för endast 994kr, men av någon anledning får jag bara detta priset när jag bokar via Apollo (fann den genom momondo).

På apollos bokning måste jag "välja" bagage eller ej (+125kr) men jag är ju silver och kärran kommer ju köras av SAS. Varför denna biljett inte finns på SAS hemsida till det priset förstår jag inte riktigt..
Är du säker att kärran körs direkt av SAS? Inte omöjligt att det är Croatia Airlines till Frankfurt och sedan vidare med SAS.
 

anjak

Medlem
Utvecklar lite;

Jag har hittat SAS-resa hem från Split->Göteborg den 24:e aug för endast 994kr, men av någon anledning får jag bara detta priset när jag bokar via Apollo (fann den genom momondo).

På apollos bokning måste jag "välja" bagage eller ej (+125kr) men jag är ju silver och kärran kommer ju köras av SAS. Varför denna biljett inte finns på SAS hemsida till det priset förstår jag inte riktigt..
Det är väl en charter flight och då gäller inte dina förmåner. Se mer här Bagage - SAS
 

Volatyle

Medlem
Är du säker att kärran körs direkt av SAS? Inte omöjligt att det är Croatia Airlines till Frankfurt och sedan vidare med SAS.

Direktflyg och kärran heter till och med SK7814 och går samma tidpunkter som via SAS hemsida, men till ett helt annat pris - endast via apollo...
 
Toppen