Senaste nytt

Allt du inte visste om flygplansmaten ombord

BusinessClass

Redaktör
Varför kan man inte servera struts ombord, hur skapas nya flygplansrätter och vilka särskilda rätter blir allt mer populära ombord? Mark Tazzioli, kökschef på British Airways, ger en inblick i sin vardag. Är det en myt att mat smakar annorlunda i luften? Nej, det är sant! Uppe i luften förlorar du i genomsnitt 30 procent…
 
H

Holmion

Guest
Hei, takk for tilbakemelding. Innlegget var en pressemelding fra British Airways. Den var allerede oversatt til svensk og vi hadde ingen grunn til å mistenke at dette var tyvlånt fra en annen side og den var uten henvisning. Dette var feil dessverre. Saken er tatt vekk nå. Selvsagt oppgir vi kilder.

Mvh. redaksjonen
 

Agö

Medlem
Fast i det här fallet var det ju ett pressmeddelande, så jag antar att även den engelska artikeln kommer rakt av från british airways engelska pressmeddelande.
Poäng är att det kan man (du och jag) inte veta eftersom det inte står något om det. Det är dessutom i intervjuformat varför det vore än mer lämpligt med någon form av källa alt., längst ned, ange att detta är ett pressmeddelande från bolaget ifråga. Just detta ämne har ju diskuterats i all oändlighet i samband med andra artiklar.
 
  • Gilla
Reactions: Pho

anjak

Medlem
Poäng är att det kan man (du och jag) inte veta eftersom det inte står något om det. Det är dessutom i intervjuformat varför det vore än mer lämpligt med någon form av källa alt., längst ned, ange att detta är ett pressmeddelande från bolaget ifråga. Just detta ämne har ju diskuterats i all oändlighet i samband med andra artiklar.
Vad jag menar är att det är skillnad på att publicera bilder som man inte har upphovsrätt på och som i det här fallet ett pressmeddelande som man fått rättighet att publicera.

Håller däremot helt med om att det på något sätt skulle framgå att man inte själv har gjort själva intervjun utan att den är skickad från BA. Där förlorar man mer och mer förtroendet för redaktionen.
 
Toppen