Senaste nytt

Hyrbil och vignette

fmansson

Medlem
Ska hyra bil i München nästa vecka och köra till Salzburg och behöver således fixa nåt klistermärke kallat vignette. Kan man be att få en bil i Munchen med vignette redan fastklistrat eller hur gör man? Någon med erfarenheter?
 

In_Sweden

Medlem
Det borde inte vara svårare än att stanna på en mack, någonstans inte allt för långt ifrån gränsen för att köpa en Vignette. När du är i närheten av gränsen så kommer det vara tätt om skyltar som påminner om att du måste köpa en. Nu vet jag inte hur det är på den gränsövergången du passerar över, men när jag körde till Linz så fanns även möjlighet att köpa precis efter att man korsade gränsen.

Det tar några minuter på en bensinmack, fylla i regnr och sätta på insidan av rutan.
Du kan alltid fråga vid hyrdisken om de kanske råkar sälja vignetter där, skulle inte räkna med det dock.
 

fmansson

Medlem
Tack, uttryckte mig aningen luddigt. Är det lönt att fråga vid hämtning av hyrbil om de har någon med vignette på eller tar de bort sådana när folk lämnar tillbaks sina bilar? Någon som vet?
 

chazzie

Medlem
Tack, uttryckte mig aningen luddigt. Är det lönt att fråga vid hämtning av hyrbil om de har någon med vignette på eller tar de bort sådana när folk lämnar tillbaks sina bilar? Någon som vet?

Fråga, annars är jag övertygad om att de kan hjälpa dej med tips på hur du köper en!
 

ACervin

Medlem
10 dagars kostar €8.80, med lite tur kanske det finns någon bil, kanske bäst att kontakta i förväg, om det är värt besväret.
 

jerixon

Medlem
Jag har hyrt där med Hertz 20ggr säkert.. aldrig funnits vignette. Stannar innan gränsen och köper. Brukar alltid se till att ha cash då det strulat några ggr =)
 
Toppen