Senaste nytt

Minskad chans för standby-UG om man är incheckad?

tuesday

Medlem
Hej!

Jag är ganska ny till forumet så ni får ursäkta mig om jag ställer en fråga som redan är ställd - har undersökt men ej hittat något riktigt svar.

Åker CPH-ARN-LAX onsdag morgon och skickade in en request om upgrade Go > Business med mina poäng. Fick mail imorse att det inte gick genom och att jag kan prova på flygplatsen.

Nu har jag lite funderingar och skulle vara tacksam för svar/länkar om ni kan slussa mig vidare

1) Minskar jag mina chanser för en standby upgrade om jag redan är incheckad? Ska jag alltså avvakta med att checka in på nätet och göra det på plats istället?
2) Kostar standby upgrades lika mycket (40K poäng)?
3) Får man samma perks vid standby ug som i vanliga fall?
4) Kan man göra detta redan i CPH eller är det ARN som gäller?
5) För sent för OT antar jag?

Hoppas jag inte är jobbig nu!
 

pswe

Medlem
Morgondagens flight till LA är inställd, så har du otur fyller kanske detta upp onsdagens flygning mer än vanligt...
 

Kricka

Medlem
@tuesday Välkommen till BC.se ! Jag är inte någon frekvent long-haul passagerare med SAS
så jag har inte så många svar men om tisdagskärran är inställd så kan det bli kärvt med plats
på onsdag. Jag skulle nog se till att försöka boka den stol jag ville ha (i Go) och sedan ta upp
frågan (om uppgradering) redan vid gaten i Köpenhamn. Om jag minns rätt så kostar en upp-
gradering vid gate 30 k poäng. Övriga frågor hoppas jag att andra, mer erfarna SAS-resenärer
kan besvara.
 

flum

Medlem
Hej!

Jag är ganska ny till forumet så ni får ursäkta mig om jag ställer en fråga som redan är ställd - har undersökt men ej hittat något riktigt svar.

Åker CPH-ARN-LAX onsdag morgon och skickade in en request om upgrade Go > Business med mina poäng. Fick mail imorse att det inte gick genom och att jag kan prova på flygplatsen.

Nu har jag lite funderingar och skulle vara tacksam för svar/länkar om ni kan slussa mig vidare

1) Minskar jag mina chanser för en standby upgrade om jag redan är incheckad? Ska jag alltså avvakta med att checka in på nätet och göra det på plats istället?
2) Kostar standby upgrades lika mycket (40K poäng)?
3) Får man samma perks vid standby ug som i vanliga fall?
4) Kan man göra detta redan i CPH eller är det ARN som gäller?
5) För sent för OT antar jag?

Hoppas jag inte är jobbig nu!
1) Gällande uppgradering för poäng så är jag ganska övertygad om att eventuell incheckning inte spelar någon roll. Lite först till kvarn som gäller. Min erfarenhet är dock att SAS tar hänsyn till status samt antal passagerare på bokningen. Anmäl request om uppgradering när du checkar in i CPH, det är dock inte helt säkert att detta kommer in på "väntlistan" så anmäl dig igen så fort du kommer till ARN.
2) ja, samma pris
3) Beror på din status, vilja perks du vill åt, samt när uppgraderingen beviljas. Som exempel så kommer du ju inte in i loungen om uppgradering sker först 5min innan boarding(och du saknar status).
4) se 1)
5) ja, åker du onsdag morgon är det för sent för OT.
 

pswe

Medlem
Aj. Hoppas bara att onsdagsflygningen inte blir inställd med
Det borde vara lugnt, dels för att de har gott om tid att skruva på kärran och dels för att hong kong inte flygs på tisdagar och onsdagar så det finns en maskin ytterligare att tillgå på Arlanda.
 

tuesday

Medlem
Nä men ingen idé att oroa sig i onödan. Om onsdagsflyget blir inställd så blir det väl det oavsett om jag blir upprörd eller inte. Får ta det som det kommer :)
 
  • Gilla
Reactions: El0
Du tog det beskedet med sans. Själv hade jag nog blivit mer upprörd än så om jag inte fått någon återkoppling från flygbolaget om att morgondagens flyg var inställt. Hoppas det går bra.
Menar du att flygbolaget skall meddela alla som flyger med flighten även dagen efter? Det blir ju väldigt många människor de skall höra av sig till i så fall. Vad skulle egentligen syftet vara att meddela personer på flighten dagen efter också?
 
Toppen