Senaste nytt

Hur kan Mistake Fares finnas?

Morgan

Medlem
Efter British Airways haveri med biljetter från Oslo och Star Alliance nu i fredags till USA undrar jag stilla hur Mistake Fares kan finnas?

Hur svårt kan det vara att innan ett pris publiceras automatiskt kolla om priset per flugen km är lägre än X i biljettklass Y och i så fall kräva dubbla manuella godkännanden eller något sånt?

Till och med jag som inte programmerat på femton år skulle nog kunna skriva ett sådant litet program...
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ChabbeT

Medlem
Är glad för att det finns de som inte kan programmera eller de somnar misstag. Det har lett till många billiga och fina resor för mig och andra härinne.
Men intressant tråd!
 

palmen

Moderator
All publicitet är bra publicitet också. Hur mycket gratis reklam fick inte Lufthansa, Swiss, Air Canada, United mfl tack vare detta. Det stod väl om det på varenda blogg i USA mm.

Behöver ju inte vara ett misstag utan att man lagt ut detta medvetet och när X antal bokningar har gjorts så dödar man dealen (nu spekulerar jag hej vilt).
Ungefär som SAS från LAX till ARN för 800 kronor i ekonomi första två veckorna. Det var ingen misstakefare utan fullt medvetet från SAS sida om jag förstått det rätt.
 

palmen

Moderator
Ja, alla som nu får testa business för första gången och sen blir hooked...det kan bli lönsant på längre sikt!
Absolut, jag kommer testa swiss business och air canada business för första gången nu.
De flesta som bokat detta har dock stenkoll på hur det är att resa i businessclass, ingen "slump" att man råkat boka detta.
 

E.K

Medlem
Star Alliance bolagen verkar smyga in med en massa konstiga prissänkningar i Business utan att slå på den stora trumman.
Två exempel: Air China som börjat sälja fruktansvärt billiga Business biljetter i nya bokningsklassen R som inte ger så mycket mil hos övriga.
Ethiopian gör samma sak i nya bokningsklassen P som för närvarande inte ger några mil alls hos övriga.

Doktorn kommer snart att lägga ut en deal med Air China från Europa i R klass!!
 
Toppen