Senaste nytt

Bästa flyget till Tokyo

Hej på er,

nu kan jag ju såklart skumma trådar, göra listor och dokumentera allt jag kan.

Men tänkte det kunde vara kul att höra folks åsikter om det här.

Jag har en drömresa att genomföra, Stockholm - Tokyo, inte själva flyget är väl drömmen utan mer att åka dit.

Frågan är däremot vilket *A bolag som är bäst att ta dit på reward. Självklart är jag ute efter högsta tänkbara upplevelse och klass. Är det helt enkelt LH över Frankfurt som är den ensamma vinnaren?

Är jäkligt öppen på datum så det är mer spekulation om kabin, upplevelse, resa.
 

JohanA

Medlem
Skulle säga Lufthansa F via Frankfurt eller ANA F via vilken plats som helst där du finner tillgänglighet.

Alternativ två skulle jag faktiskt säga SAS direkt. Om målet med resan är resmålet så ska inte direktflyg i en ny C-kabin underskattas, även om jag personligen inte var särskilt imponerad av hårdvaran. Mjukvaran var däremot över förväntan.

Nu framgår det inte vilket program du har miles/poäng med. Så om du har M&M miles så skulle jag hålla LX via ZRH som en annan toppupplevelse.
 
Skulle säga Lufthansa F via Frankfurt eller ANA F via vilken plats som helst där du finner tillgänglighet.

Alternativ två skulle jag faktiskt säga SAS direkt. Om målet med resan är resmålet så ska inte direktflyg i en ny C-kabin underskattas, även om jag personligen inte var särskilt imponerad av hårdvaran. Mjukvaran var däremot över förväntan.

Nu framgår det inte vilket program du har miles/poäng med. Så om du har M&M miles så skulle jag hålla LX via ZRH som en annan toppupplevelse.

Jag har poängen på EB, sorry. Men har mer än tillräckligt för 2 pers F klass inom *A

Hade faktiskt missat att Sas börjat köra sina nya Cklass till Tokyo..trodde de bara gick New York, Hong Kong och Los Angeles?
 
Visst är Lufthansa via Frankfurt coolt, grym lounge för att vara lounge. Att åka bil till planet är ju lite av en boost eller vad man nu skall säga. ANA F var underbart i luften, loungen i Tokyo som vilken som helst. Dock som @JohanA säger så är SAS business också ett alternativ om det är Tokyo som är målet. Oavsett om First är bra eller inte, det kostar ändå 3000-4000 kronor mer per person än SAS i skatter.
 

palmen

Moderator
Jag skulle boka en "OK" resa till Tokyo med valfritt bolag och hemersa med ANA F (om du kan hitta platser).
När det sen närmar sig 14 dagar innan bokar du om utresan till Lufthansa F.
Enlgit mig skulle det vara det "bästa" upplägget, men som många påtalat så finns det fler varianter. Thai och Asiana F finns som möjlighet även om de inte når riktigt lika högt som Lufthansa och ANA enligt mig.
 
Toppen