Senaste nytt

Air France - sommarrea med affärsklass i Europa (exempel med HEL/ARN/CPH/OSL)

Flying Finn

Medlem
Det här blir inte ett lika fint inlägg som @Dr. Miles har som vana att framställa om sina deals. :) Denna råkade jag hitta med rena slumpen. Stötte på AF:s annons och så kombinerade jag de olika destinationerna.

Denna deal är ju inte någon rysligt speciell på tanke med flygmil, men kan vara ett alternativ för en sommarferie eller positionering i C.

Business special offers in Europe

ARN / HEL / OSL / CPH / GOT / BLL - CDG - bl.a. TLV / IST / ATH / LIS / VLC / DUB går att boka. I praktiken finns alla destinationerna från Norden, men jag ville endast peka ut de med mera mil per krona/euro betald. Moskva, St. Petersburg och Kiev finns ju även med, men Ryssland kostar mera. Bokningarna är i Z. Giltigt från 1.7. till 31.8. Boka senast 15.4.

Några europeiska Skyteam FFP och relevant milavkastning

Air France och KLM: Flying Blue - 250 %
Alitalia: Mille Miglia - 200 % (under 750 mil: alltid 1500 mil)

HEL.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

ARN.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CPH.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

OSL.jpg


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

P.S. Tänkt först i misstag ladda upp mitt exempel med Gardemoen i euro, men så började jag fundera att någon norsk läsare kan ju känna sig stött. ;)
 

MegaFlyer

Medlem
Det här blir inte ett lika fint inlägg som @Dr. Miles har som vana att framställa om sina deals. :) Denna råkade jag hitta med rena slumpen. Stötte på AF:s annons och så kombinerade jag de olika destinationerna.

Denna deal är ju inte någon rysligt speciell på tanke med flygmil, men kan vara ett alternativ för en sommarferie eller positionering i C.

Business special offers in Europe

ARN / HEL / OSL / CPH / GOT / BLL - CDG - bl.a. TLV / IST / ATH / LIS / VLC / DUB går att boka. I praktiken finns alla destinationerna från Norden, men jag ville endast peka ut de med mera mil per krona/euro betald. Moskva, St. Petersburg och Kiev finns ju även med, men Ryssland kostar mera. Bokningarna är i Z. Giltigt från 1.7. till 31.8. Boka senast 15.4.

Några europeiska Skyteam FFP och relevant milavkastning

Air France och KLM: Flying Blue - 250 %
Alitalia: Mille Miglia - 200 % (under 750 mil: alltid 1500 mil)

Visa bifogad bild 51214


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa bifogad bild 51212


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa bifogad bild 51213


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Visa bifogad bild 51215


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

P.S. Tänkt först i misstag ladda upp mitt exempel med Gardemoen i euro, men så började jag fundera att någon norsk läsare kan ju känna sig stött. ;)


Stort tack för info om kampanjen - alltid uppskattat med lägre priser i business class!

Intressant att AF använder en bild på Hracany, slottet i Prag, i Eastern Europe menyn utan att ha kampanj till Prag :)
 
Toppen