Senaste nytt

Jag saknas 5000 poäng för att behålla guld.

Hej,

Idag har jag 40010 poäng på mitt Eurobonus. Jag har följande resor bokade.

SAS: CPH - ARN biljettklass: SAS Go
SAS: ARN - CPH biljettklass: SAS Go
SAS: CPH - DUS biljettklass: SAS Go
Lufthansa: DUS - FRA biljettklass: W
Lufthansa: FRA - CPH biljettklass: W

Min period tar slut 30e juni och jag vill flyga in de saknade poängen. Jag har ingen möjlighet att göra en weekend eller liknande utan behöver göra en MR på en dag. Det som dock är bra är att jag kan resa vilken dag som helst efter den 22e april...

Vad säger proffsen? Hur gör jag detta på billigast sätt?
 

011430121

Medlem
Vänta till torsdag och se om det kommer någon NOW OR NEVER kampanj i plus.
Vill påpeka att jag inte är något proffs.
 

peng

Medlem
En resa i Plus till någonstans i Europa borde räcka. Du borde redan ha 40010 + 310 + 310 + 630 + 250 + 250 = 41770 poäng säkrade (om du är EBG).

T ex Köpenhamn - Hamburg - Köpenhamn måndagen den 9:e, SK1647 12.10-13.00, hem SK1648, 13.30-14.20. Pris 1981 SEK.

Och sedan invänta Now or Never och se om de har bättre priser i Plus...
 

Tonton

Medlem
Jag gör två antaganden,
1. Du är inte EBG/EBD/EBP
2. Du har bokat billiga GO (U,K,L,T,O,V, eller G)

Som @Meazza säger, Optiontown känns givet. Majoriteten av alla OT går igenom på intra-europa.

Om du väljer att Optiontowna 2/3 av dina SAS-flighter så bör du kunna skrapa ihop poängen utan att behöva flyga mer, då din poängintjäning ändras från 500 -> 2000 poäng på respektive OT-sträcka.

Det betyder isf 40010p + 2000(OT) + 2000(OT) + 500 + 250 + 250 = 45 010

Ska tilläggas att OT, per sträcka, kostar i runda slängar €35 - €60.
 

David

Medlem
OT inom 'the nordic countries' ger väl bara 1000 poäng, och resten av Europa 2000 poäng?

Dvs även om alla tre SAS-flighterna får OT godkänt saknas det poäng - om antagandet om ej EBG/EBD/EBP är korrekt.

Däremot räcker det med en inrikes t/r för att kamma hem de sista poängen.
 

Tonton

Medlem
OT inom 'the nordic countries' ger väl bara 1000 poäng, och resten av Europa 2000 poäng?

Dvs även om alla tre SAS-flighterna får OT godkänt saknas det poäng - om antagandet om ej EBG/EBD/EBP är korrekt.

Däremot räcker det med en inrikes t/r för att kamma hem de sista poängen.

Helt rätt. Läste sista flighten CPH-DUS och var sedan lite snabb i tankarna där.

Då räcker inte OT alls. Utan det måste vara någon flight till, som du säger!
 
Toppen