Senaste nytt

snabb fråga ersättättning SAS

Falcon71

Medlem
Hej sitter fast i ronneby med paj sas kärra

2 frågor

1) om jag köper en biljett till bromma med Malmö A - får jag SAS poäng för min orginalresa ?
2) får jag 250 euro ersättning även om jag hoppar på ett annat flyg ?

tack tack
 

EBGGOT

Medlem
Hej sitter fast i ronneby med paj sas kärra

2 frågor

1) om jag köper en biljett till bromma med Malmö A - får jag SAS poäng för min orginalresa ?
2) får jag 250 euro ersättning även om jag hoppar på ett annat flyg ?

tack tack

Är flighten försenad eller cancellerad?
 

Agö

Medlem
Jag antar att det är denna avgång vi snackar om. Den förefaller ju vara rätt sen men står som "beräknad 13:00". Du bör ha goda förutsättningar till ersättning med tanke på den kraftiga förseningen.

upload_2016-4-8_12-7-52.png
 

Canadien

Medlem
Jag antar att det är denna avgång vi snackar om. Den förefaller ju vara rätt sen men står som "beräknad 13:00". Du bör ha goda förutsättningar till ersättning med tanke på den kraftiga förseningen.
Får man verkligen ersättning vid "no show", som det borde bli ifall han skiter i SAS och bokar sin egen BRA-flight.
 

Falcon71

Medlem
Tja

jag gjorde ingenting utan väntade fint in SAS kärran - landade 14.15 istället för 10:45

konstigt hanterat av SAS det hela, inget besked alls och precis innan planet skulle gå så sa dom bara i högtalarna att planet fortfarande var på arlanda, ringde då SAS och dom kunde inte se nåt om att det skulle vara försenat - men 250 euro bord det iallfall bli
 

Falcon71

Medlem
det beskedet dök nog upp vid 11 rycket - vi stack ju från växjö 8.00 hade ju tagit bilen till kalmar, göteborg, malmö eller nåt istället föratt åka till ronneby om vi vetat om detta
 
Toppen