Senaste nytt

Förfallodatum AmEx

Olsson91

Medlem
Hej!

Har nergraderat mig själv från Guld till Grön. Idag så kom fakturan och den ska betalas in den 20 apr. Har alltid haft 28, då jag tycker de passar in med lön. Har inga problem att betala fakturan men är bara drygt att den ska betalas så långt innan alla andra räkningar.

Någon som vart med om detta innan ? Går detta och ändra ?
 

agehall

Medlem
Förr var det stört omöjligt att ändra men när jag skaffade AmEx Elite så fick jag också helt tokig förfallodag. Ringde in och var förberedd på att strida rejält. Blev väldigt snopen när tjejen jag pratade med bara sa "Inga problem, när vill du att fakturan ska förfalla?"

Så ring och fråga dem - jag tror de har fattat att det är smart att vara lite flexibla här.
 

blobloblo

Medlem
Som agehall säger. Någon på kundtjänst sa att dom kan välja mellan 10 olika faktureringsdatum. Ring in och ändra!
 

palmen

Moderator
Det är bara ringa så ändrar de. Råkade ut för samma sak själv när jag bytte kort. Fick välja mellan 26e och 29e tror jag det va. Behövde inte heller betala förrän det datumet på fakturan som redan kommit
 

kaktusen

Medlem
De är inte petiga med att ändra datum eller att fakturan betalas lite sent. Har lyckats få sista dagarna i månaden som avslut men brukar, av lathet och/eller slarv, betala tio dagar senare. Aldrig ett klagomål från Amex.
 

Alster

Medlem
När jag ringde dem i ett annat ärende frågade kvinnan i kundtjänst om jag ville byta till ett "bättre" förfallodatum...mycket smidigt!
 
Toppen