Senaste nytt

Hotell/Apartment i Nerja för barnfamilj som är på besök för första gången.

Volatyle

Medlem
Hej,

Nerja har ju på senare år blivit extremt poppis, inte minst för svenskar att permanentbo. Jag tänker att någon/några på forumet här kanske både bott och har rest mycket till just Nerja och tänkte höra om rekommendation för hotell/apartment.

Vi är 2 vuxna, en tre-åring samt en ettåring som vill spendera en dryg vecka i sommar. Pool är i princip ett krav, men i övrigt skulle vi uppskatta närhet till restaurangstråk och naturligtvis även hav. Pris är (som sig bör för barnfamiljer) också naturligtvis relevant. Både hotell och "lägenhetshotell" är intressant, naturligtvis är hotell att föredra just för att kunna slippa böka med frukost.

Tips och idéer mottages med stor tacksamhet!

Vol
 

Dr. Miles

Expert
Ursäkta för jag frågar men var ligger Nerja? Det låter inte som ett vanligt resmål som Phuket eller Kanarieöarna.
 

Agö

Medlem
Ursäkta för jag frågar men var ligger Nerja? Det låter inte som ett vanligt resmål som Phuket eller Kanarieöarna.
Öster om Malaga på Costa del Sol. Jag har varit där på besök ett par gånger. Har dock alltid hyrt längre västerut (Marbella, Fuengirola, Benalmadena).
 

Volatyle

Medlem
Ursäkta för jag frågar men var ligger Nerja? Det låter inte som ett vanligt resmål som Phuket eller Kanarieöarna.

Jag kanske är ute och cyklar (jag har ju som nämnt inte varit där tidigare) men jag har fått för mig att det är oerhört poppis resmål (inser nu att det är ganska subjektivt..), framförallt med anledning av att det är (så vitt jag vet) det enda stället på costa del sol som är hyfsat 'bevarat' på grund av Nerjas restriktiva bygglovspolicy om att man högst får bygga 2 våningar... Har varit på andra ställen i costa del sol men aldrig riktigt gillat det på grund av den extrema exploateringen, vädret däremot kan man ju inte klaga på - så Nerja ska bli oerhört spännande att få prova på.
 

Agö

Medlem
Jag kanske är ute och cyklar (jag har ju som nämnt inte varit där tidigare) men jag har fått för mig att det är oerhört poppis resmål, framförallt med anledning av att det är (så vitt jag vet) det enda stället på costa del sol som är hyfsat 'bevarat' på grund av Nerjas restriktiva bygglovspolicy om att man högst får bygga 2 våningar... Har varit på andra ställen i costa del sol men aldrig riktigt gillat det på grund av den extrema exploateringen, vädret däremot kan man ju inte klaga på - så Nerja ska bli oerhört spännande att få prova på.
Du har rätt.

Spanien i allmänhet och Costa del Sol i synnerhet är ju mycket populärt bland svenskar. Garanterat fler svenskar där än i Phuket.
 

Dr. Miles

Expert
Öster om Malaga på Costa del Sol. Jag har varit där på besök ett par gånger. Har dock alltid hyrt längre västerut (Marbella, Fuengirola, Benalmadena).
Jag kanske är ute och cyklar (jag har ju som nämnt inte varit där tidigare) men jag har fått för mig att det är oerhört poppis resmål (inser nu att det är ganska subjektivt..), framförallt med anledning av att det är (så vitt jag vet) det enda stället på costa del sol som är hyfsat 'bevarat' på grund av Nerjas restriktiva bygglovspolicy om att man högst får bygga 2 våningar... Har varit på andra ställen i costa del sol men aldrig riktigt gillat det på grund av den extrema exploateringen, vädret däremot kan man ju inte klaga på - så Nerja ska bli oerhört spännande att få prova på.
Aha, dåså. Om du hade sagt Costa del Sol hade jag förstått.
Nerja är ungefär som att säga Solna till en japan. :)
 

Johanna

Medlem
Jag har varit där förra påsken. Det är en liten och charmig liten stad med gångavstånd till det allt i själva "staden". Jag bodde i en väns lägenhet men det fanns ett antal hotell omkring. Spanade in Parador de Nerja och Villa Flamenca – Official Web

Det första nära vattnet och tror de har pool. Det andra en bit upp men helt klart gångavstånd till beachen och det har också pool. Det finns en trevlig restaurang nära och närköp där man kan handla allt man behöver. Sen är det också gångavstånd till centrum där fler restauranger är. Med gångavstånd menar jag några minuter.
 

Volatyle

Medlem
Jag har varit där förra påsken. Det är en liten och charmig liten stad med gångavstånd till det allt i själva "staden". Jag bodde i en väns lägenhet men det fanns ett antal hotell omkring. Spanade in Parador de Nerja och Villa Flamenca – Official Web

Det första nära vattnet och tror de har pool. Det andra en bit upp men helt klart gångavstånd till beachen och det har också pool. Det finns en trevlig restaurang nära och närköp där man kan handla allt man behöver. Sen är det också gångavstånd till centrum där fler restauranger är. Med gångavstånd menar jag några minuter.

Tack, ja parador de Nerja såg jag med, men 2400 per natt var lite över vår budget :). Ska spana in det andra! Vi hade väl tänkt lägga nånstans 5-8k för nån vecka.
 
Toppen